כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתניהו לא יבקש ארכה

נגיד בנק ישראל יודיע: לא אמשיך לעוד כהונה

נגיד בנק ישראל אמיר ירון מסיים כהונה של חמש שנים בנובמבר, וראש הממשלה לא צפוי לבקש ממנו להישאר לחמש שנים נוספות, בשל אזהרותיו מהשפעת הרפורמה המשפטית על הכלכלה

נגיד בנק ישראל יודיע: לא אמשיך לעוד כהונה
ישיבת ממשלה צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

גוברות ההערכות שנגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון שמסיים את כהונתו בנובמבר הקרוב לא ימונה בהמשך השנה לקדנציה נוספת, כך נודע ל-ynet.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא אהב את אזהרותיו של הנגיד בעניין התוצאות וההשפעות האפשריות הרעות של חקיקת הרפורמה המשפטית על הכלכלה הישראלית, וכבר החל בגישושים למציאת מועמד חדש במקומו של ירון.

נגיד בנק ישראל הבהיר בשבוע שעבר בכנס אלי הורוביץ, כי קיים פיחות עודף של 10% לפחות בשער השקל, שהיה אמור להיות כעת כ-3.30 שקל לדולר ולא קרוב ל-3.70 שקל, וכי השפעות שליליות רבות נוספות, שמשפיעות גם על ההתייקרויות במשק, מתרחשות תחת האווירה וברקע הכוונה לחקיקת הרפורמה המשפטית. הנגיד ציין, כי לכן עולה הריבית במשק והיא כנראה אף תמשך לעלות.

גורמים כלכליים ציינו היום, כי הנגיד לא חשש לומר את הדברים למרות שעל השולחן מצויה ההכרעה האם להציע לו להמשיך ולכהן כנגיד בנק ישראל. על פי הערכות, אם עד חודש אוגוסט או סמוך למועד זה, לא יציע ראש הממשלה ביוזמתו לנגיד ירון להמשיך לקדנציה נוספת, צפוי הנגיד להודיע כנראה עוד לפני חגי תשרי כי הוא לא יעמיד עצמו כמועמד לכהונה נוספת של חמש שנים בתפקיד הבכיר של נגיד הבנק המרכזי של מדינת ישראל.

פרופ' אמיר ירון ראש הממשלה נתניהו בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד