כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מפח נפש ענק"

רשת 'קרפור' באמת זולה? זו האמת המרה

רשת "קרפור" שהייתה אמורה להביא בשורה למצוקת יוקר המחיה מעלה מחירים ומאכזבת את הלקוחות. העיתונאי גיא לרר: "עוד הבטחה להוריד את יוקר המחיה שנראית (בינתיים) כמפח נפש ענק"

רשת 'קרפור' באמת זולה? זו האמת המרה
נתניהו בסניף קרפור צילום: קובי גדעון / לע"מ

העיתונאי גיא לרר פרסם אמש (שני) בתוכניתו "הצינור" כי רשת הקמעונאות הצרפתית "קרפור" שפתחה לאחרונה 50 סניפים בישראל ואמורה הייתה להביא בשורה לבעיית יוקר המחיה, העלתה את מחירי מוצריה בפעם השלישית.

לרר כתב בטוויטר שלו: "תוסיפו לזה את העובדה שחלק ממוצריהם התייקרו מראש ביחס למחירם ברשת המקורית, יינות ביתן, ולעובדה שבשום שלב הם לא היו הרשת הזולה בישראל - והרי לכם עוד הבטחה להוריד את יוקר המחיה שנראית (בינתיים) כמפח נפש ענק".

מנתונים שהובאו בתוכנית עולה כי מוצרי הרשת התייקרו בגובה של 3-5% יותר מאשר בהשקתה בישראל, מדובר בעוד עשרות שקלים עבור המוצרים הפופולריים וסל הקניות המשיך לזנק במחיר, אחרי שכבר הייתה עלייה במחיר ממש רגע אחרי הבדיקה של סל המוצרים עם כניסת המותג הצרפתי לישראל.

מרשת קרפור נמסר בתגובה כי מדובר בביטול מבצעים.

בבדיקה שערך ynet עולה כי כ–30% מהישראלים כבר ביקרו ברשת קרפור, ו–86% שמעו עליה. שתי רשתות עדיין זולות ממנה, רמי לוי ואושר עד, יוחננוף דומה לה, וארבע אחרות, כולל שופרסל דיל המתחרה הגדולה, יקרות ממנה - כך לפי סל ענק של 500 מוצרים. בסניפים שהוסבו יש קפיצה של 84% במכירות, אבל המגוון עדיין מצומצם, יש חוסרים, ורק 50% בטוחים שיחזרו לקנות.

כזכור, לרר עצמו פתח סופרמרקט בשיתוף קמעונאים חרדים, שמציג מחירים זולים במיוחד. לרר מוביל בשנים אחרונות את המאבק ביוקר המחייה ופועל ברשתות החברתיות להחרים את החברות והיבואנים שמעלים מחירים.

"הרבה חשבו שזה גימיק לקראת עליית התוכנית מחר בשבע", כתב לפני הפתיחה. "אז אני מבהיר שלא: נודיע על פתיחה של סופר חדש בשיתוף קמעונאים חרדים שיודעים איך להוציא מחירים מהספקים. אנחנו קוראים לכל מי שמביא יבוא מקביל או סתם לא מתחזר על הלקוח להצטרף אלינו כדי שנראה להם כמה המחירים היקרים הם לא הכרח בישראל".

בריאיון ברדיו 103 אמר לרר כי המהלך הוא כדי "שאנשים יבינו עד כמה הם יכולים לרכוש יותר בזול". הוא סיפר על שיתוף הפעולה: "חברנו לארגון אשל ירושלים שיודעים לעמוד על המקח. אמרנו, למה שרק חרדים ייהנו ממחירים כאלו".

בתוכניתו פרסם לרר מעט ממחירי המוצרים בסופרמרקט החדש: רביעיית טונה 'טעמן' (אותו דבר כמו סטארקיסט) 16 ש"ח; מארז נייר טואלט 48 גלילים של טאצ': 26.6 ש"ח; אורז של 'מיה': 4 ש"ח; 500 גרם פסטה: 2.4 ש"ח; שמן זית כתית 'מעולה': 15 ש"ח.

קרפור גיא לרר יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד