כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שלחו מיילים בכוונה בשבת

התפטרו לאחר שנתפסו לועגים לעורך הדין על היותו שומר שבת

שני עורכי דין בלוס אנג'לס התפטרו לאחר שהשמיעו הערות פוגעניות כלפי יהודים. עורכי הדין פרשו לאחר דיווח על אימיילים פנימיים שחשפו שהם טיפחו תרבות של זִלזוּל. בין הגילויים: הם סירבו להעסיק מישהו בגלל שהוא יהודי ולעגו לעורך דין על היותו שומר שבת

התפטרו לאחר שנתפסו לועגים לעורך הדין על היותו שומר שבת
עורך דין צילום: FREEPIK

שני עורכי דין בולטים בלוס אנג'לס התפטרו לאחר שהשמיעו הערות פוגעניות על יהודים: עורכי הדין, שהשיקו לאחרונה משרד משלהם עם ארבעה משרדים בקליפורניה ושמונה נוספים בפריסה ארצית, פרשו אמש (שני) לאחר שאתר 'הפורוורד' דיווח על אימיילים פנימיים שחשפו שהם טיפחו זלזול. בין הגילויים: הם סירבו להעסיק מישהו בגלל שהוא יהודי, לעגו לעורך דין על היותו שומר שבת, והשתמשו במונח "יהודי" כפועל לתיאור קבלת מחיר נמוך יותר על חדרי מלון או משרדים.

שני עורכי הדין בלוס אנג'לס עסקו בשפה גזענית, שנאת נשים, ואנטישמיות כלפי לקוחותיהם ועמיתיהם בחברה. כך לפי סקירת מיילים פנימיים שפורסמו אתמול. הם התפטרו באותו היום לבקשת החברה, כך לפי רויטרס.

ג'ון ברבר וג'ף ראנן, שני עורכי דין ותיקים בוועדת הניהול של פירמת "לואיס בריסבואס ביסגורד אנד סמית", אמרו הערות פוגעניות על יהודים ויהדות במיילים, החברה פרסמה התכתבויות מעורכי הדין המכוונות נגד מיעוטים.

ברבר וראנן, הקימו משרד משלהם ולקחו איתם כ-140 עובדים מהחברה הקודמת. השניים טענו כי מדובר בסטארט-אפ הגדול ביותר של משרד עורכי הדין בהיסטוריה של ארה"ב, וכי הם עזבו את החברה שאליה היו קשורים במשך שני עשורים. הם גם הביעו את רצונם "לבנות משהו שמשקף את הערכים והאמונות שלנו". המיילים הפנימיים מ-2012, חושפים שהשניים טיפחו תרבות של זלזול.

באימייל מ-13 בספטמבר 2012, כתב ראנן לברבר, "שכחתי לכתוב שלא נשכור יהודים" לאחר שהאחרון המליץ ​​על יהודי. באימייל אחר אמר ראנן לדרק זאקס, שותף לשעבר בחברת עורכי הדין לואיס בריסבואס, "זו הסיבה שאנשים לא אוהבים יהודים", בתגובה לחשבונית שהוגשה להם. בשרשור אימייל מיוני 2012 השניים החליפן דעות אנטישמיות.

השניים גם פגעו בזכויות של יהודים שומרי מצוות. באימייל בינואר 2014, התגאה ראנן בפני ברבר כי הוא שולח דוא"ל ליועץ יהודי בכוונה בשבת, לאחר שהאדם ביקש שלא יישלחו לו חומר הקשור לתצהיר בשבתות. "היהודי הזה משגע אותי", כתב ראנן. "אני כותב לו כמעט רק בשבת בבוקר." ברבר הגיב: "אני שונא יהודים".

ראנן השתמש גם ב"יהודי" כפועל כשהציע לעמיתים שיוכל לקבל מחיר נמוך יותר עבור חדר במלון או משרד. "אולי אוכל להרוס אותם", כתב באימייל במאי 2016. הוא גם התלונן על כך שהחברה לא מאפשרת לאנשים ללעוג ליהודים. "ממתי אנחנו לא יכולים לעשות בדיחות יהודיות?" כתב ראנן.

 

 

אנטישמיות בארה"ב עורכי דין משרד עורכי דין מיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד