י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מגלגל מאות מיליארדים

המדינה החדשה שנכנסת לענף השבבים

יו"ר ענקית השבבים הטייוואנית TSMC, מארק ליו, אומר שהחברה מנהלת משא ומתן על סובסידיות עם ממשלת גרמניה והיא בוחנת הקמת מפעל ראשון באירופה

המדינה החדשה שנכנסת לענף השבבים
חברת שבבים צילום: FREEPIK

יצרנית השבבים הטייוואנית TSMC "מרגישה טוב" לגבי שיחות על מפעל אירופי ראשון בגרמניה והיא דנה על סובסידיות עם ממשלת המדינה המארחת, אמר יו"ר החברה. TSMC היא יצרנית השבבים הגדולה בעולם והיא מנהלת מגעים עם מדינת גרמניה מאז 2021 על בניית מפעל ייצור, בדרזדן.

האיחוד האירופי אישר את חוק השבבים של האיחוד האירופי, תוכנית סובסידית של 43 מיליארד אירו (46.07 מיליארד דולר) להכפלת יכולת ייצור השבבים שלו עד 2030 בניסיון להדביק את הפער עם אסיה וארצות הברית.

בנאום באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה, אמר יו"ר TSMC, מארק ליו, ביום שלישי שהחברה כבר שלחה מנהלים לגרמניה כמה פעמים לשיחות על המפעל החדש. "עד כה ההרגשה טובה", אמר, והוסיף כי היו כמה פערים בשרשרת האספקה ​​ובעבודה בגרמניה, אך אלה טופלו. "אנחנו עדיין מנהלים משא ומתן עם גרמניה על סובסידיות, כמה יהיו הסובסידיות, שלא יהיו תנאים לתמיכה. גרמניה דנה בזה בפירוט", אמר ליו. החברה לא מצפה להחליט אם להמשיך לפני אוגוסט, אמר בכיר ב-TSMC.

TSMC גם משקיעה 40 מיליארד דולר במפעל חדש במדינת אריזונה שבמערב ארה"ב , ותומכת בתוכניות של וושינגטון לייצור שבבים נוסף בבית, אך הביעה דאגה לגבי הקריטריונים לסבסוד בארה"ב.

גם יצרניות השבבים הדרום קוריאניות העלו חששות לגבי התנאים, הכוללים חלוקת רווחים עודפים עם ממשלת ארה"ב. מקורות בתעשייה אמרו שתהליך הבקשה עצמו עלול לחשוף אסטרטגיות ארגוניות סודיות.

ליו אמר שלמשרד המסחר האמריקאי (DOC) יש גישה "פתוחה" כלפי תנאי הסובסידיה, והוסיף כי TSMC הגישה בחודש שעבר בקשה מוקדמת והיא תמשיך לקיים "תקשורת חיובית" עם ארה"ב.

מנגד, ה-DOC אמר כי הוא יגן על מידע עסקי סודי, והוסיף כי הדרישה לחלוק רווחים עודפים תתרחש רק כאשר הפרויקטים יעלו משמעותית על תזרים המזומנים החזוי.

ייצור שבבים שבבים לתקשורת טיוואן גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד