כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
התעלמה מהתוקפת

ישראל גינתה את רוסיה ללא אזכור שמה

לאחר שסכר באזור חרסון שנמצא בשליטה רוסית בדרום אוקראינה פוצץ הלילה והוביל לפינוי תושבים רבים מבתיהם, ישראל גינתה את רוסיה, אך ללא אזכור "רוסיה". גובה המים בעיר עולה במהירות

ישראל גינתה את רוסיה ללא אזכור שמה
המים התפרצו צילום: באדיבות המצלם

דובר משרד החוץ ליאור חייט צייץ בחשבון הטוויטר שלו גינוי חריף על פיצוץ הסכר הבוקר בסמוך לעיר חרסון, אך נמנע מלהזכיר את המילה "רוסיה". בהודעה נאמר: "ישראל מזועזעת מהנזק הרב שנגרם לסכר. אלפי אזרחים חפים מפשע נמצאים בסכנה בגלל ההרס הנורא הזה. פגיעה מכוונת בתשתיות ואנשים חייבת גינוי על ידי הקהילה הבינלאומית כולה. מחשבותינו ותפילותינו עם העם האוקראיני בשעה קשה זו".

יורי איוונצ'וק, תושב פרבר צפוני של העיר חרסון, שביתו סמוך לקו המים, סיפר 'לישראל היום': "הבית שלי בנוי על מתלול גבוה יחסית אז המים לא הגיעו אליו בינתיים. אבל המים עולים ועולים ואמרו לנו שזה יהיה ככה בימים הקרובים. אני מפחד על הבית שלי. אני פנסיונר, אין לי שום אפשרות לקנות או לשכור בית אחר, אני עלול לאבד את הכל".

ראש העיר חרסון, וולודומיר קובלנקו, אמר שגובה המים בעיר עולה במהירות. לדבריו, גן החיות, בתי קפה ומגרשי משחקים הוצפו במים.

נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי, אמר ש"טרוריסטים רוסים אחראים להרס הסכר" ו"חייבים לגרש את הכוחות הרוסיים מכל אוקראינה". הוא אמר: "אסור להשאיר לרוסים אפילו לא מטר אחד משום שהם משתמשים בכל מטר לטרור", צייץ זלנסקי בטוויטר.

 

 

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה סכר משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד