כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אין ביטחון ללא אמזונס"

הנשיא חשף את התכנית השאפתנית להצלת כדור הארץ

ההצעה של נשיא ברזיל, לולה דה סילבה, תקדם התחייבות לכריתת יערות שנעשתה בועידת האקלים 2021 בגלזגו, סקוטלנד

הנשיא חשף את התכנית השאפתנית להצלת כדור הארץ
ברזיל: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הממשלה של נשיא ברזיל, לואיז אינאסיו לולה דה סילבה, הודיע ​​על תוכניתו לחסל את כריתת היערות עד שנת 2030 כחלק מהתחייבות בינלאומית להגן על הסביבה.

לולה והשרה לאיכות הסביבה שלו, מרינה סילבה, חשפו ביום שני את תוכנית הפעולה למניעה ובקרה של כריתת יערות באמזונס, והציגו אותה כצעד האחרון בתכנית שלהם למאבק בשינויי האקלים.

"ברזיל חזרה לתפקידה המוביל בהתמודדות עם שינויי אקלים, לאחר ארבע שנים שבהן התייחסו לאיכות הסביבה כמכשול לרווח מיידי", אמר לולה בפוסט בטוויטר, ורמז למדיניות של קודמו. ז'איר בולסונארו. "אבל גם מדינות עשירות צריכות לעשות את שלהן. הם היו אלה שבמשך מאות שנים הרסו הכי הרבה יערות". 15 משרדי ממשלה שיתפו פעולה בתוכנית, הכוללת קידום טכניקות לתיעוד ומעקב אחר כריתת יערות בלתי חוקית.

התוכנית קובעת שימוש מוגבר בתמונות לוויין לזיהוי פעולות כריתת עצים, חוואות וכרייה בלתי חוקיים. מאגרי מידע ממשלתיים המכילים מודיעין פיננסי, למשל, ייפרסו גם כדי לעקוב אחר זרימת הכסף מפעולות לא מאושרות ביער הגשם באמזונס.

על פי תנאי התוכנית, תפותח מערכת גם לאשר את מקורם של עץ ומוצרים חקלאיים שעלולים להגיע ממערכות אקולוגיות פגיעות או מנוצלות. בנוסף למאמצי המאבק בפשיעה, התוכנית מציעה לתקן את הקרקע וליצור תמריצים לחקלאות בת קיימא ופעילויות "ארגוני ירוקים" אחרות. "צריך לומר לכורתים בארץ שאם הם רוצים לכרות עצים, שותלים אותם", אמרה לולה על הצעדים המוצעים. הוא גם הזהיר שלא יהיה תירוץ לכריתת יערות עתיקים. "בארץ העם הברזילאי, נהיה קשוחים מאוד בציות לחוק".


המדיניות של לולה מסמנת סטייה מאלה של בולסונארו, שכהונתו בתפקיד, מ-2019 עד 2022, עלתה בקנה אחד עם כריתת יערות שיא בברזיל. בולסונארו תמך בפיתוח נוסף באזור האמזונס, תוך שהוא מציג את הבנייה כברכה פוטנציאלית לכלכלת ברזיל והעלימה עין, על פי המבקרים, מפעולות בלתי חוקיות.

אבל מתנגדיו של בולסונארו דחו את מה שהם ראו כהתקפה על הגנת הסביבה של המדינה, כזו שתורגמה לאלימות נגד הילידים שקוראים לאמזונס בית. באוקטובר, בולסונארו הימני הובס בדוחק בבחירות חוזרות נגד לולה הנוטה לשמאל, שניהל קמפיין עם מצע של שיקום האמזונס. חלקים מהיער, שבעבר היה כיור מרכזי ללכידת פחמן, משחררים כעת יותר פחמן ממה שהם לוכדים כתוצאה מכריתת יערות ושריפות.

אף על פי כן, בנובמבר הופיעה לולה בוועידת האקלים של האו"ם, COP27, במטרה למקם את ברזיל כמובילה במאבק בשינויי האקלים. "אין ביטחון אקלים לעולם ללא אמזונס מוגנת", אמר בוועידה.

ובכל זאת, לולה התמודד עלייה. כריתת היערות ירדה ב-61% בינואר, החודש הראשון שלו בתפקיד, רק כדי להגיע לשיא בפברואר.

 

נשיא ברזיל ברזיל אמזונס כריתת עצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד