כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי העדות במשפט נתניהו

האם שלמה פילבר יעמוד לדין? הפרקליט יחליט

בעקבות עדותו של שלמה פילבר בתיק 4000, הוחלט למנות פרקליט חיצוני שיבחן אם יש להעמיד לדין את פילבר. הפרקליט שנבחר הוא עו"ד ניסים מירון, שבעברו היה התובע במשפט הנשיא לשעבר קצב

האם שלמה פילבר יעמוד לדין? הפרקליט יחליט
שלמה פילבר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות עדותו של שלמה פילבר בתיק 4000, הוחלט למנות פרקליט חיצוני שיבחן אם יש להעמיד לדין את פילבר. הפרקליט שנבחר הוא עו"ד ניסים מירון, שבעברו היה התובע במשפט הנשיא לשעבר קצב ולאחרונה עסק בפירוק ארגון הפשע של יצחק אברג'יל, כך פורסם ב'חדשות 12'.

טרם נולד תיק 4000, הייתה כוונה להגיש כתב אישום נגד שלמה פילבר. בחדרי החקירות החליט פילבר להפוך לעד מדינה והפליל את עצמו ואת שותפו הבכיר, מי שהיה אז שר התקשורת - ראש הממשלה נתניהו. אלא שבעדותו בבית המשפט הוא חרג לגמרי בנקודות מהותיות מהעדות שמסר במשטרה שבעטיה נגנז נגדו התיק והוחלט לא להגיש נגדו כתב אישום ולהעניק לו מעמד של עד מדינה.

חריגתו של פילבר מהדברים שנאמרו הובילה לכך שהתובעת יהודית תירוש ביקשה מבית המשפט להכריז עליו כעד עוין. כבר כשירד מדוכן העדים החלה סדרת התייעצויות אם להגיש נגדו כתב אישום לאחר שלטענת הפרקליטות הוא הפר את הסכם עד המדינה.

כמו כן עדותו העסיקה רבות את היועצת המשפטית לממשלה, את פרקליט המדינה עמית אייסמן ובכירים אחרים. בסיומן של ההתייעצויות הוחלט למנות את עו"ד ניסים מירון כפרקליט חיצוני, שאינו מתפרד כאחד מצוות משפטיו של נתניהו ואדם שעבד מול ארגוני פשיעה ועדי מדינה רבים, במטרה שייתן מבט כולל ויכריע בשאלה.

שלמה פילבר עמית אייסמן נתניהו עדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד