כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרס הסכר האוקראיני גורם למחירים של חיטה ותירס לעלות

הרס הסכר הגדול האוקראיני יגרום למחירים העולמיים של חיטה ותירס לעלות. רוסיה ואוקראינה האשימו זו את זו בהרס הסכר, אם כי אף אחת מהטענות לא הוכח. אוקראינה האשימה את הכוחות הרוסיים בפיצוץ הסכר

שדה תירס
שדה תירס צילום: מתוך הסרטון

הרס סכר גדול בדרום אוקראינה יביא את מחירי התירס והחיטה העולמיים לזנק, ירידת המחירים השנה נבלמה כתוצאה מהפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, עכשיו טוענים מומחים, המחירים יעלו עוד יותר.

במסחר המוקדם בבורסת הסחורות של שיקגו ביום שלישי, מחירי החיטה עלו ב-2.4%. עלות התירס עלתה ביותר מ-1%, ושיבולת שועל עלתה ב-0.73%, או 3.46 דולר ליחידה.

הרס הסכר ופגיעה בתחנת הכוח ההידרואלקטרית, היושבת על נהר הדנייפר באזור שבשליטת מוסקבה, העלה חרדה בעולם לגבי פגיעה אפשרית באספקה ​​העולמית לאור מעמדה של אוקראינה כיצואנית גדולה של חיטה ותירס, כך דיווחה רשת פוקס ניוז.

יש שדות חקלאיים עצומים בדרום אוקראינה שבהם הסכר פרץ. הקריסה סיכנה את היבולים של המדינה ואיימה על אספקת מי השתייה, גורמים רשמיים גם הזהירו מפני אסון סביבתי הממשמש ובא, והצביעו על דליפת נפט ממכונות הסכר והצפות משמעותיות.

אוקראינה האשימה את הכוחות הרוסיים בפיצוץ הסכר, בעוד שגורמים רוסיים האשימו את האוקראינים, וטענו לניתוק אספקת המים לקרים, שרוסיה סיפחה באופן בלתי חוקי בשנת 2014. אך לא ניתן היה לאמת את הטענות הללו.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה חיטה סכר תירס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד