כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הפגזת הסכר

התושב מספר: "הרוסים מטפסים על עצים 'תצילו אותנו'"

הפגזת הסכר בחרסון ממיטה אסון גדול על אוקראינה. רבבות אזרחים נמלטים בעקבות עליית מי הנהר על גדותיהם. תושב חרסון מתאר את הפאניקה ברחובות לצד חיילים רוסים שמטפסים על עצים גבוהים מחשש שיטבעו ויסחפו 

התושב מספר: "הרוסים מטפסים על עצים 'תצילו אותנו'"
חרסון, אוקראינה צילום: unsplash

גובר החשש לחייהם של תושבי חרסון והסביבה בעקבות פיצוץ סכר נובה קחובקה באוקראינה על ידי הרוסים. המים עולים על גדותיהם ומתפשטים אל תוככי הערים המאוכלסות. אזרחים רבים נמלטים הרחק מהאזור בתקווה שיהיה להם לאן לחזור מתישהו.

איגור פפרני, תושב חרסון, סיפר בראיון לרשת ב' כי המים בעיר הגיעו לגובה של כשני מטרים, וגרמו להצפה של רחובות שלמים. לדבריו, "עכשיו כולם מנסים לצאת מהשכונה שליד הנהר כדי לעבור למקום יותר גבוה. המים בערך בגובה של שני מטרים ויש כמה רחובות כבר בתוכם.

לדברי פפרני: "יש שכונה של 30-20 אלף איש ממש על הנהר וכולם מנסים לצאת ממנה. כולם בורחים. המשטרה והצבא עוזרים". הוא האשים את הרוסים ואמר שרצו לעשות נזק קטן אבל יצא חזק מדי והם בבעיה. "הכוחות שלהם בצד השני של הדנייפר וכל הצבא שלהם במים. חלק מהצבא שלהם מטפס על העצים ואומרים 'תצילו אותנו'".

סכר נובה קחובקה שעל נהר הדנייפר באזור חרסון שבדרום אוקראינה פוצץ לפנות בוקר יום שלישי. מושל מחוז חרסון הורה על פינוי יישובים בגדה המערבית של נהר הדנייפר. בהודעה מטעמו הזהיר שהמים עלולים להגיע לגובה מסוכן בתוך כמה שעות וקיים חשש שכפרים ויישובים רבים יוצפו. בעקבות המצב כינס נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ישיבת חירום שאמר "פיצוץ הסכר לא ישפיע על יכולתה של אוקראינה לגרש את הכיבוש מאדמותיה".

רוסים מלחמת אוקראינה רוסיה סכר חרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד