כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מה מותר ומה אסור

התקנון החדש לזמרים ולנגנים בחתונות החרדיות

מנהלי ישיבות העבירו תקנון עם הנחיות חדשות לזמרי החתונות ולבעלי התזמורות החרדים | בין ההנחיות נכתב: לשיר שירים עתיקים וכשרים, לא לתופף, לא לרקוד בתנועות מוזרות ולא לצעוק

התקנון החדש לזמרים ולנגנים בחתונות החרדיות
בחורי ישיבות רוקדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

הכתב לענייני חרדים עקיבא וייס פרסם ב'כאן 11' תקנון חדש שמיועד לזמרים ולנגנים שבאים לשמח בחתונות החרדיות, אלו שירים ואלו סגנונות מותר לשיר ולנגן.

בהנחיות הרבנים נאמר כי אין להפעיל ולנגן בטראנסים, בדאנסים ובמקצבים מופרעים. כמו כן, אין לתופף בהשתוללות או באופן מופרע. עוד נכתב בהנחיות התקנון כי יש לשיר בעיקר שירים עתיקים, כשרים או חדשים שאין עליהם שאלות. בנוסף, אין לשיר שירים חדשים מודרניים המעוררים להוללות ובוודאי שלא לשיר באופן מודרני. בתוך כך, נכתב בתקנון כי אין לצעוק צעקות וקולות משונים ואין לרקוד על הבמה בתנועות משונות.

וייס הסביר בדיווח בתוכנית 'חמש' עם מאיה ראכלין כי לוועדה יש קשרים עם רבני ישיבות ליטאים מאוד חרדים ולא מודרנים, והם סוגרים מולם את הזמרים. בדרך כלל החתנים מזמינים תזמורת באמצעות הישיבה, שסוגרת מול הוועדה על זמרים שמקבלים את הנחיות הוועדה, ומקובלים על ידי רבני הישיבה. משם החתנים בוחרים את הזמרים או התזמורת שמתחייבים לא לשיר שירים מסוימים ולא לרקוד.

מעוז עבדי, מפיק אירועים ומייצג אמנים במגזר החרדי התראיין על כך ואמר: "בעבר היו תקנות, והם תמיד מתחדשות, אבל יש עוד המון חוגים ופלגים בחברה החרדית, והתקנון הנוכחי הוא למגזר מסוים". לדבריו, "בני ישיבות יודעים שיש שילוב של מוזיקה עכשווית ועתיקה. החתן יושב עם הזמר או המפיק ומדריך אותו מה הוא רוצה, וככה האירוע יראה. הם מתווים את המדיניות לפני החתונה".

תקנון מוזיקה חסידית מוזיקה בחתונה חתונות תקנות חדשות זמרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד