י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מגדלים פה דור של בורים"

הדובר החילוני זעק בשידור: "הילד שלי לא יודע שמע ישראל"

אמש התארח בפטריוטים דובר בית החולים איכילוב אבי שושן שזעק על כך שבבתי הספר החילונים במדינת ישראל אין לימודי יהדות וכאב על כך שבנו לא יודע אפילו מה זה סידור ומה זה 'שמע ישראל' | צפו 

הדובר החילוני זעק בשידור: "הילד שלי לא יודע שמע ישראל"
אבי שושן ויותם זמרי בפטריוטים צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

שר החינוך יואב קיש החליט כי לימודי התנ"ך יתחילו מכיתה ב'. בתוכנית 'הפטריוטים' שדנה מידי ערב ב'ערוץ 14' בנושאים שעך סדר היום עלה הנושא לדיון.

דובר בית החולים 'איכילוב', אבי שושן פתח במונולוג ואמר: "הילד שלי בכיתה א' בחינוך ממלכתי, לא בית ספר דתי כמו שאני למדתי, ואני מתבייש שאין לו שיעור אחד במושגי יסוד ביהדות, אני לוקח אותו לבית הכנסת עד שהוא בכלל מסכים לבוא, הוא לא יודע מזה סידור ומזה 'שמע ישראל', ילד בכיתה א' בבית ספר ישראלי, פה במדינת ישראל לא יודע את הדברים הבסיסיים, יש לו שיעור על אקלים על מוזיקה... מגדלים פה דור של בורים".

מגיש התוכנית ינון מגל: "אני אמנם שומר שבת, אבל גדלתי בבית חילוני, אני לא איזה דוס גדול, אבל אני בחיים לא הייתי שולח היום לחינוך הממלכתי את הילדים שלי, איך אתה עושה את זה לילדים שלך? הם לא ידעו כלום". זעק מגל.

חבר הפאנל יותם זמרי: "בסוף מנסים לייצר שינוי. אני למדתי לפני המון זמן בבית ספר יסודי וגם אני יצאתי מבית הספר בלי שאני יודע מה זה סידור ומה זה שמע ישראל. זה לא משהו חדש שפתאום החליטו, מדינת ישראל לאורך עשרות שנים דואגת שלילד לא יהיה בסיס יהודי כי היא מפחדת מזה. כל הכבוד ליואב קיש ולמי ששם על זה עין שילדי ישראל צריכים קצת יהדות".

הפטריוטים ערוץ 14 ינון מגל אבי שושן יותם זמרי שמע ישראל סידור יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד