י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יצרה גלי פשע

תביעה בינלאומית: ניו יורק נגד יונדאי וקיה

עיריית ניו יורק: "הקלות של גניבת המכוניות האלה פתחה סכר ויצרה שיטפון של גניבות רכב, גלי פשע, נהיגה חסרת אחריות ונזק ציבורי"

תביעה בינלאומית: ניו יורק נגד יונדאי וקיה
יונדאי טוסון צילום: יונדאי

כמה פעמים שמעתם על עיר שתובעת יצרני רכב? בארצות הברית מתברר שזה יכול לקרות. לפי דיווחים בארצות הברית, ניו יורק, אחת הערים הגדולות במדינה ,הגישה תביעה נגד שתי יצרניות רכב – יונדאי וקיה. יש לציין כי יונדאי וקיה הן למעשה יצרניות רכב אחיות, כלומר הן שייכות לאותו קונצרן.

התביעה אשר הוגשה על ידי ניו יורק נגד צמד היצרניות נוגעת לנקודה כואבת: לפי התביעה, המכוניות של יונדאי וקיה פשוט קלות מאוד לגניבה, מה שיוצר לפי לשון התביעה מטרד חברתי. ניו יורק, כך מתברר, אינה העיר הראשונה שמגישה תביעה בגלל מה שהפך לתופעה: גם בולטימור, קליבלנד וסאן דייגו כבר תבעו את יונדאי וקיה בגלל אותה בעיה.

התופעה שניו יורק מתארת בתביעה כאמור הפכה בארצות הברית למגיפה: בני נוער אמריקאים גילו שבדגמים מסוימים של יונדאי ושל קיה אשר יוצרו בין השנים 2011 ל-2022 קיימת מעין "פרצת אבטחה" אשר מאפשרת לגנוב את המכוניות הקוריאניות בקלות יחסית ובאמצעות אמצעי פריצה פשוטים אשר מאפשרים לגנב להתחבר למחשב של הרכב.

הבעיה העיקרית היא שהמידע הזה לא נשאר רק אצל הגנבים: בגלל הרשתות החברתיות בני נוער אמריקאים וגורמים אחרים בתחום הפשיעה הפיצו את המידע ולכן גניבה של מכוניות יונדאי וקיה הפכה לסוג של בילוי בשעות הפנאי של בני נוער שתיעדו את עצמם גונבים את המכוניות ויוצאים לנסיעות ללא רשות.

לפי מסמכי התביעה של ניו יורק - העובדה שיונדאי וקיה לא התקינו במכוניות שלהן שום אמצעי הגנה כמו למשל אימובילייזרים הופכת את המכוניות האלה לסוג של פרצה שקוראת לגנב, או כפי שמתואר במסמכי התביעה :"כמעט ייחודיות בהיותן קלות לגניבה". לפי המסמכים שהוגשו על ידי העיריה: "הקלות של גניבת המכוניות האלה פתחה סכר ויצרה שיטפון של גניבות רכב, גלי פשע, נהיגה חסרת אחריות ונזק ציבורי". הנתונים שעיריית ניו יורק הציגה מוכיחים שאכן יונדאי וקיה הפכו למטרה לגנבים: בארבעת חודשי השנה הראשונים של 2023 נגנבו בניו יורק 977 מכוניות יונדאי וקיה , לעומת 148 בלבד בתקופה זו אשתקד.

יונדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד