י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת בחירות סוערות בטבריה

ראש העירייה לשעבר נגד רון קובי: "משמיץ ומלבה"

יוסי בן דוד, לשעבר רה"ע טבריה, יצא נגד הצעת החוק של ח"כ עמית הלוי • ותקף את ראש העיר לשעבר רון קובי: "שומעים אותו כבר יותר מדי זמן משמיץ ומלבה"

ראש העירייה לשעבר נגד רון קובי: "משמיץ ומלבה"
אריה דרעי/רון קובי צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שוועדת הכנסת אישרה אמש (שלישי) בתום דיון סוער את בקשת חה"כ עמית הלוי מ'הליכוד' להקדים את הדיון בהצעת חוק הרשויות המקומיות (תיקון- הזכות להיבחר) לפני הקריאה הטרומית, לפיה תבוטל ההוראה בחוק הקובעת כי ראש ועדה קרואה, אשר מונה על ידי שר הפנים, יידרש לתקופת צינון של קדנציה אחת לפני שיתמודד בבחירות באותה רשות בה כיהן, תקף ראש העירייה לשעבר רון קובי את החוק שמקודם וטען כי מדובר בחוק פרסונלי כדי לאשר את המועמד המועדף על יו"ר ש"ס דרעי.

היום, יוסי בן דוד, ראש עיריית טבריה לשעבר, ומועמד בבחירות הקרובות, עלה לשידור אצל בן כספית וינון מגל ברדיו 103 כדי להגיב על דברי קובי. "אנחנו שומעים אותו כבר יותר מדי זמן משמיץ ומלבה את המחלוקת. האיש הזה לא למד לקח. מעבר לפסקי הדין על הוצאת הדיבה שלו. הוא צריך להתרכז בלשלם ולעמוד בהסדר הוצאה לפועל בגין לשון הרע", טען בן דוד.

בהמשך הבהיר שהוא נגד החוק של הלוי, והדגיש כי הוא לא בטוח שהחוק יעבור את בג"ץ.

יוזם הצעת החוק, ח"כ עמית הלוי דחה אמש את הטענות כי מדובר בחוק פרסונלי שנחקק עבור יו"ר הוועדה הקרואה בעיר טבריה, בועז יוסף ואמר: "מהות החוק הוא לחזור למצב שהיה לפני שינוי החוק בשנת 2008 ומטרתו מקסום הזכות של תושבי כל עיר לבחור. הערך הדמוקרטי המכריע הוא לאפשר לתושבי העיר את הבחירה המקסימלית ולבחור את המועמד הטוב עבורם. אני שומע טענות כאילו מדובר בחוק פרסונלי, וזה רחוק משם. אומרים שאנשי ש"ספנו אליי- לא היה ולא נברא. המניע הוא עקרוני".

ראש העיר טבריה לשעבר, רון קובי, שהודח מראשות העיר ומתמודד שוב בבחירות הקרובות תקף את הצעת החוק ואמר: "אני כאן גם בשם הליכודניקים בעיר, ו- 99% אחוז מהם סולדים מהצעת החוק הזאת. כולנו יודעים שאנחנו נמצאים בדיון הזה כי אריה דרעי מפחד ממני".

רון קובי עיריית טבריה עמית הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד