כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

זו הדרך הנכונה להקים אתר אינטרנט לעסק שלכם

הקמת אתר אינטרנט הפך להיות אלמנט הכרחי בשנים האחרונות. עסקים רבים מצאו את עצמם עם הצורך בהקמת אתר כדי להרחיב את מעגל הלקוחות שלהם ולייצר יותר מודעות, הרי אם העסק שלך לא קיים אונליין, עבור חלק מהאנשים הוא לא קיים כלל. במאמר הבא נדבר על היתרונות בהקמת אתר אינטרנט, השלבים בתהליך והעלויות

זו הדרך הנכונה להקים אתר אינטרנט לעסק שלכם
הקמת אתר אינטרנט צילום: freepik

אתר אינטרנט – למה צריך את זה בכלל?

בעלי עסקים רבים רואים בהקמת אתר אינטרנט ככאב ראש אחד גדול ואפשר להבין, בסופו של דבר זה תחום טכנולוגי שלא לכולם יש את ההבנה בו. אפשר להתייחס לפרויקט הקמת אתר אינטרנט כמו לפרויקט הקמת סניף חדש, רק שהסניף הזה דיגיטלי לחלוטין.

בעשור האחרון יותר ויותר אנשים מאמצים את הטכנולוגיה ואם פעם כדי להזמין בכל מקצוע היינו מדפדפים 4 שעות בדפי זהב ומגיעים לאות ח', אז היום אנחנו יכולים להשתמש בגוגל שיציע לנו גם מגוון רחב של בעלי מקצוע, אבל גם ביקורות עליהם שזה אולי הפרמטר החשוב ביותר.

אם אין לכם אתר לא תוכלו להופיע בתוצאות החיפוש כלל ואפילו יותר גרוע מזה, המתחרים שלם יופיעו במקומכם.

יתרונות בהקמת אתר אינטרנט

דיברנו עם אורי, מנכ"ל חברת אורי גו דיגיטל פיתוח אתרים מורכבים מוכנים לSEO המתמחה בבנייה וקידום אתרים והיא מנתה בפנינו כמה יתרונות שקשה מאוד להתעלם מהם:

  1. אתם יכולים לפנות רק לקהל שלכם

אם אתם נעזרים בשילוט חוצות מקומי, כמו שלט ברחוב ראשי אתם בעצם פונים לכל אחד שעובר שם ולא בהכרח שמים דגש על קהל היעד שלכם. בעזרת אתר אינטרנטי תוכלו לפרסם לקהל שלכם את האתר ובכך לשפר את המכירות בצורה מהירה.

  1. עוד סניף שעובד תמיד ומאפשר השארת פניה, ביצוע רכישה 24/7

תחשבו איזה חלום זה שהחנות שלכם פתוחה כל הזמן, אבל אתם לא חייבים להיות בה. אתר אינטרנט עובד 24 שעות 7 ימים בשבוע מה שמאפשר יותר הכנסות.

  1. מגדיל את נוכחות העסק שלכם

מחקרים רבים מראים שעסקים שהקימו אתר מכירות הגדילו גם את ההכנסות בחנות הפיזית כאפקט הילה (זה שאנשים מוצאים אתכם באמצעות האינטרנט, לא בהכרח אומר שהם רוצים לרכוש באמצעות האינטרנט)

יש יתרונות נוספים רבים, הכל שאלה של איזה עסק יש לכם, מי קהל היעד ועוד.

סוגי אתרים

אז, ברור לכם מה זה אתר אינטרנט, אבל האם אתם יודעים שיש סוגי אתרים שונים? על מנת להבין מה סוג האתר שאתם צריכים להקים עבור העסק שלכם, קודם כל צריך להבין מה המטרה:

מכירות – אם המטרה העיקרית שלכם היא מכירות, אתם צריכים להקים אתר מכירות, איקומרס, חנות אונליין, חנות וירטואלית ועוד מליון שמות נוספים? מדובר על אתר המציע מכירת סחורה אונליין אשר תגיע לבית הלקוח, לדואר הסמוך לביתו או בכל דרך אחרת.

תדמית – אם אין לכם מוצר פיזי למכור, אבל אתם לא רוצים לוותר על נוכחות דיגיטלית (ובצדק) תוכלו להקים אתר תדמית. אתר תדמית הוא בעצם אתר המיועד להסבר מעמיק על העסק שלכם והיכרות ראשונית עם הלקוח במטרה להניע אותו לקבוע פגישה, ליזום שיחת טלפון או אפילו להשאיר פרטים באתר כדי שאחד הנציגים יחזרו אליו.

איסוף לידים ממוקד – אם אתם רוצים אך ורק לידים, תוכלו להקים עמוד נחיתה פשוט. בעמוד הנחיתה תוכלו לשלב כמה תמונות, קצת טקסט מסביר וטופס ליד להשארת פרטים. חשוב לקחת בחשבון שעמוד נחיתה עלול להראות "פחות רציני" מאתר ובמקרים מסוימים יחסי ההמרה באתר תדמית יכולים להיות גבוהים יותר על אחת כמה וכמה אם תבצעו SEO לקידום האתר לצורך הזרמת תנועה.

תכנים והעשרה – אם האתר מיועד לתכנים והעשרה כמו לדוגמא אתר המיועד לעובדי חברה כלשהי, אתר המיועד לסטודנטים לחוג מסויים וכדומה, אז ככל הנראה אתר תוכן (פורטל) יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר עבורכם.

עדכונים, מבזקים וחדשות – אם ברצונכם להקים אתר חדשותי, המבנה שלו הוא שונה מאתרים אחרים ויש להתייחס אליו בצורה אחרת.

הצגת קטלוג – אם אתם צלמים, מוכרי דירות או מעצבי פנים, אתם בהכרח תצטרכו להתבטא יותר בתמונות ופחות במילים, לכן, כדאי שתבחרו באתר קטלוג שייתן לכם את המענה להצגת תמונות בצורה נוחה ויעילה.

שלבים בהקמת אתר

אז אחרי שדיברנו על היתרונות של בניית אתר אינטרנט ועל סוגי האתרים השונים, בואו נדבר על השלבים בבניית אתר. זה לא קסם וזה לא קורה בין לילה, הקמת אתר זה פרוייקט דיגיטלי לכל דבר וחשוב להבין שמדובר על תהליך.

  1. אפיון

שלב האפיון הוא השלב החשוב ביותר בתהליך כיוון שעל בסיס האפיון יבנו כל השלבים הבאים. תחשבו על אפיון כמעין ארכיטקטורה של האתר שאתם רוצים לבנות. האפיון כולל בתוכו ברוב המקרים את מבנה עמוד הבית, מבנה העמודים בפנימיים ובמידה ומדובר על אתר מכירות, את מבנה עמוד הקטגוריה ועמוד המוצר.

חשוב להבין שזמני העבודה והעלויות יגזרו על סמך האפיון וכל שינוי שתרצו לבצע עלול לגרור שינויים באחד מהשניים.

  1. עיצוב האתר ושפה טקסטואלית

אז אחרי אפיון מבנה האתר, אפשר להתחיל ליצוק עיצוב וטקסטים, אבל איך זה יראה? זה הזמן לשלב מעצב גרפי שיעשה לכם אתר יפה ומזמין, שיגרום לאנשים להתאהב. חשוב מאוד לזכור כי גם השפה הטקסטואלית צריכה לקבל מקום, בטח כשאנחנו מדברים על אתר. תחשבו שאין סבר פנים יפות, אין מארחת שמקבלת את האנשים, או מזכירה בכניסה, כל מה שיש לכם זה עיצוב וטקסט ולכן, חשוב מאוד שתשקיעו בזה.

  1. פיתוח האתר

זה השלב בו המפתחים מתחילים לעשות את העבודה שלהם. אל תחשבו שאיש אחד עושה את כל העבודה, זה בדיוק כמו שלא רק אדם אחד יוכל להקים עבורכם סניף. לכל שלב צריך מישהו המתמחה בזה. בשלב הפיתוח חשוב להביא מפתח עם נסיון, או חברת פיתוח אתרים עם ניסיון כמו אורי גו דיגיטל.

  1. בדיקות ובקרת איכות

זהו! קיבלתם לינק לאתר שלכם וסוף סוף אתם יכולים להזרים אליו לקוחות, אבל רגע! קודם כל נסו את האתר בעצמכם. יש נטייה לדלג על השלב הזה ולא ברור למה, מדובר על אחד השלבים החשובים ביותר. תבדקו שאין באגים באתר, תכנסו לכל העמודים בתפריט ותראו שכולם פעילים ומובילים למקום הנכון, מלאו טופס ליד והכנסו לעמוד יצירת קשר לבדוק שהכל תקין.

היעזרו במומחים

אורי גו דיגיטל לפיתוח אתרים מורכבים עם תשתית ל-SEO  סוגרת את הפינה, שנים של ניסיון בתחום וכברת דרך של עשרות אתרים, תוכל לתת לכם מענה מקצה לקצה עבור כל פרויקט הקמת האתר, עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום היום. בניית אתר אינטרנט זה תהליך מורכב, חשוב לבחור את האנשים הנכונים עם הידע הרלוונטי, בטח אם אינכם מגיעים מהתחום.

אורי גו דיגיטל מתמחה בכל סוגי האתרים ויודעת ללוות אתכם בכל אחד מהשלבים ולהתאים את אנשי המקצוע המדויקים עבורכם, עבור העסק שלכם ועבור על אחד מהשלבים בתהליך. בנוסף לכך, תיהנו מיחס אישי וליווי מקצועי, לצד סבלנות ושותפות אמיתית לדרך. בסופו של דבר אתם לא רוצים לעבוד עם ספק, אתם רוצים לעבוד עם מישהו שההצלחה שלכם זאת ההצלחה שלו!

אתר אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד