י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פשרה ייצוגית

פסק דין קבע: טויוטה תעניק פיצוי לנהגים רבים

לקוחות של טויוטה ושל יצרנית רכבי היוקרה לקסוס יהיו זכאים לבדיקה של לוח המחוונים ובתנאים מסוימים גם להחלפתו, כך עולה מלשונה של בקשה לאישור הסדר פשרה

פסק דין קבע: טויוטה תעניק פיצוי לנהגים רבים
טויוטה לנד קרוזר פראדו צילום: טויוטה

על פי עיקרי הדברים, בתביעה אשר הוגשה במקור (ע"י עורך הדין אייל גולדנברג ועורך הדין תומר ברם) נגד יוניון מוטורס יבואנית טויוטה ונגד חברת טויוטה העולמית, נטען כי לוח המחוונים של דגמים מסוימים של טויוטה עשוי להתבלות באופן שגורם לעתים לסדקים או לתופעה של לוח מחוונים "דביק".

המשמעות של פרסום הבקשה להסדר הפשרה היא שככל הנראה ההסדר יכנס לתוקף במהרה בהנחה שלא יוגשו עליו ערעורים. במידה ויכנס לתוקף לקוחות אשר רואים עצמם כנפגעים יוכלו לבקש מיבואנית טויוטה את המגיע להם.

על פי עיקרה הבקשה לאישור הסדר הפשרה, לקוחות של טויוטה אשר נוהגים בדגמי: קאמרי, קורולה, אוונסיס או פראדו אשר יוצרו בין ינואר 2007 למרץ 2009 וגם לקוחות של לקסוס אשר נוהגים ב – RX 350, ב-LS 460,  ב- IS 350 או IS 250 או ב -RX 400 H ההיברידי אשר יוצרו בתאריכים הללו יוכלו להגיע לסוכנויות של טויוטה ושל לקסוס לבדיקה.


לוח מחוונים טויוטה קאמרי 2007. קרדיט: יצרן

בבדיקה ייבחן לוח המחוונים (או "הדשבורד") שבמסגרתה יקבע על ידי מומחי טויוטה האם אכן בעל הרכב זכאי להחלפה של לוח המחוונים. היה ואכן יוחלט שבעל הרכב זכאי להחלפת הדשבורד, הליך שכלל אינו זול לצרכן הממוצע, יוזמן עבורו דשבורד חדש. עם הגעת הדשבורד יוזמן בעל הרכב למוסך לביצוע של ההחלפה.

ההסכם קובע שאם ברכב יתגלו בעיות אחרות שדורשות תיקון – אזי תיקונן יהיה על חשבון בעל הרכב. במידה וקיימת מחלוקת בין בעל הרכב ובין המוסך על הצורך בביצוע ההחלפה, כלומר בעל הרכב טוען שאכן יש להחליף אבל המוסך של טויוטה טוען שאין צורך בהחלפת הדשבורד, אזי בעל הרכב יהיה רשאי להגיש את השגותיו בפני ממונה טכני אשר ימונה על ידי שני הצדדים, כלומר מעין בורר שיפסוק בנושא.

בנוסף כך לפי הבקשה להסדר הפשרה, הדשבורד יסופק לבעל הרכב תוך שנה אחת. אם יתעכב לתקופה של עד שנתיים אז דמי ההשתתפות העצמית של בעל הרכב יופחתו. במידה ובכל זאת הדשבורד לא יגיע גם אחרי שנתיים, יוכל בעל הרכב להמשיך ולחכות ללא תשלום השתתפות עצמית, או לבחור בקבלת תשלום כספי. ואם יבחר לתקן את הרכב במוסך שאינו מוסך מורשה של טויוטה אזי בעל הרכב יקבל החזר, בכפוף לתנאים.

הבקשה לאישור הסדר הפשרה מתייחסת גם למי שכבר החליף דשבורד בגלל הבעיה. ולפי עיקריה בעל רכב ששילם למוסך מורשה של טויוטה עבור החלפת דשבורד יהיה זכאי להגיש ליוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, בקשה למימוש הטבת החזר ובכפוף לאישור הבקשה יקבל החזר בניכוי דמי ההשתתפות העצמית.

טויוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד