ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
האסון בסכר האוקראיני

מפלס המים בחרסון עלה ב-3.5 מטרים, יותר מאלף בתים הוצפו

נמשך פינוי האוכלוסייה בעיר חרסון לאחר קריסת הסכר. גורמים אוקראיניים רשמיים אומרים כי מפלס המים בעיר נובה קחובקה שהוצפה מתחיל לרדת לאחר הרס הסכר בידי הרוסים. מנגד, גורמי ממשל נאמנים לקרמלין מאשימים את האוקראינים ששיגרו חומר נפץ בתחנת כוח סמוכה

מפלס המים בחרסון עלה ב-3.5 מטרים, יותר מאלף בתים הוצפו
פיצוץ הסכר הענק צילום: באדיבות המצלם

היום (רביעי) נמשך המבצע הצבאי הרוסי באוקראינה לפנות תושבים שבתיהם שקעו תחת המים. מושל חבל חרסון שבאוקראינה אמר כי כוחות רוסים הפציצו את האזור מספר פעמים במהלך היממה האחרונה, הרגו אדם אחד ופצעו אחר. המושל אולכסנדר פרוקודין אמר בטלגרם כי ההפצצה רוסית כללה את העיר חרסון.

מנגד, מושל מקומי של אזור שבשליטת רוסיה אמר כי החשמל נותק בשתי ערים באזור קורסק במערב המדינה, לאחר שאוקראינה שיגרה חומר נפץ בתחנת כוח ליד התחנה. הוא הוסיף כי "אחד העובדים נפצע מרסיסים כשניסה להחזיר את הזרם החשמלי. הוא מאושפז בבית החולים, והרופאים מעניקים לו את כל הטיפולים הנדרשים".

הנהלת העיר נובה קחובקה, שמונתה על ידי רוסיה, מסרה כי מפלס המים בעיר החל לרדת הבוקר בעקבות הרס הסכר על ידי הרוסים. הנהלת העיר, שנמצאת כעת בשליטה רוסית, מסרה: "מפלס המים ברחובות נובה קחובקה שהוצפו החל לרדת".

סוכנות הידיעות הרוסית "טאס" ציטטה את ראש עיריית נובה קחובקה, שמונתה על ידי מוסקבה, שאמרה כי לפחות 7 בני אדם נעדרים לאחר שסכר נובה קחובקה נהרס והציף אזורים סמוכים. כ-2,700 בתים הוצפו לאחר שתחנת הכוח ההידרואלקטרית קחובקה נהרסה, וכמעט 1,300 בני אדם פונו.

הממשל הצבאי בחרסון אמר כי יותר מ-1,800 בתים הוצפו בגדה הימנית של נהר דניפרו, וכי עוצמת ההצפות בקחובקה הולכת ופוחתת.

"מצב קשה מתרחש במחוז קורבלני בחרסון", אמר אולקסי קולבה, סגן ראש לשכת הנשיאות של אוקראינה. הוא הסביר כי "מפלס המים עלה עד כה ב-3.5 מטרים, והמים הציפו יותר מאלף בתים" בעיר ששוחרה מהרוסים בנובמבר 2022.

הוא הוסיף כי הפינוי של תושבי האזור יימשך באוטובוסים וברכבות.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה סכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד