כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
פנייה לגלנט

לקראת עתירה לבג"ץ: הרב הצבאי הראשי יוחלף?

למרות שלפי נוהג צה"ל כהונתו הייתה אמורה להסתיים, הרב הצבאי הרב קרים ממשיך בתפקידו - ובעקבות כך הוגשה מכתב התראה לפני עתירה, לשר הביטחון. בעבר הוחלף רבצ"ר דרך עתירה דומה • ברקע האיום: חוק שנוגע למעמד הרב הצבאי שבהסכמים הקואליציוניים | כל הפרטים

לקראת עתירה לבג"ץ: הרב הצבאי הראשי יוחלף?
הרב אייל קרים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: מכתב התראה לפני הליך עתירה בבג"צ נשלח לשר הביטחון יואב גלנט בעניין סיום תפקידו של הרב הצבאי הנוכחי, זאת לאחר שהוא כיהן מעבר לנוהג הצבא.

בשש השנים האחרונות משמש בתפקיד הרבצ"ר הרב אייל קרים, כשבשנתיים האחרונות כהונתו הוארכה לאחר שהייתה אמורה להסתיים. בשבוע שעבר הוגשה פנייה לגלנט בנוגע לסיום תפקידו - כשבצילו עומד האיום לעתור לבית המשפט העליון.

הפונה, סא"ל פיני איזק, תוהה במכתבו: "מדוע לא הוחלף עד היום הרבצ"ר הנוכחי כפי שנהגו עם קודמיו? מי החליט על כך, מתי ‏ומאלו סיבות? מתי בדיוק אמורה להסתיים כהונת הרבצ"ר הנוכחי?", כשהוא מבקש את ההתייחסות השר לפני שיעתור לבג"ץ.

זאת לא הפעם הראשונה שכהונת רבצ"ר מוארכת מעבר למותר, כאשר איזק עתר בשנת 2006 בעניין כהונת הרבצ"ר דאז הרב ישראל וייס, לאחר
‏שכיהן 5 שנים - ובתגובה שר הבטחון הודיע לבג"צ כי הרבצ"ר יוחלף.

שאלת המשך כהונתו של הרב הצבאי הנוכחי עומדת על רקע ההסכם הקואליציוני, בו הובטח ל'הציונות הדתית' כי יועבר חוק, לפיו הרבצ"ר יעלה לדרגת אלוף, יהיה חבר בשולחן המטכ"ל - ובנושאים מקצועיים והלכתיים יהיה כפוף לרבנות. לפי ההצעה, שר הביטחון יוכל למנות את הרב הצבאי הראשי רק על בסיס ועדה בראשות הרב הראשי.

הרב אייל קרים הרבנות הצבאית הרב הצבאי עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד