ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פרסום ראשון

חוק חינוך חינם יורחב: מענק של 470 שקל לכל ילד עד גיל 3

לאחר פרסום התכנית הממשלתית לחינוך חינם באמצעות הטבת נקודות זיכוי, התריע ח"כ יעקב אשר כי נקודות זיכוי אינן רלוונטיות למי שמרוויח שכר נמוך ואינו משלם ממילא מס הכנסה. כעת הנושא סודר והחוק יכלול מענק ייעודי להורים אלה - מענק של עד 470 שקלים לכל ילד עד גיל 3

חוק חינוך חינם יורחב: מענק של 470 שקל לכל ילד עד גיל 3
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

פרסום ראשון: תכנית חינוך חינם תורחב ותכלול מענק מיוחד להורים עובדים שבשל הכנסתם הנמוכה לא היו נהנים מההטבה כפי שהוצגה בתחילה. המענק יעמוד על סך של עד 470 שקלים לחודש על כל ילד שטרם מלאו לו שלוש שנים.

כזכור, תוכנית חינוך חינם מגיל 0 עד 3, שהוצגה לפני יותר מחודש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', דיברה על כך שהורים עובדים שלהם ילדים בגילאי 0 עד 3, ייהנו מנקודות זיכוי לפטור ממס הכנסה בשווי של 940 שקלים לחודש.

לאחר פרסום התוכנית טען ח"כ יעקב אשר כי עלול להיווצר מצב אבסורדי שבו ההטבה המבורכת לא תסייע לאוכלוסייה גדולה שזקוקה לכך, שכן ישנם הורים רבים שכבר כיום אינם משלמים מס בגלל שהכנסתם איננה גבוהה, כך שהם ממילא לא משלמים מס בגלל נקודות הזיכוי שהן זכאיות בהן כבר היום.

בדיון שיזם בנושא במליאת הכנסת לפני חודש, אמר ח"כ אשר כי הוא מברך את ראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך על כך ש"אחרי הרבה מאוד שנים של דיבורים מכל קצוות הקשת הפוליטית הנושא הזה של חינוך חינם מ-0–3 נכנס למסלול מסוים". אך טען כי בעניין נקודות הזיכוי ייגרם במצב ש"אלה שמשתכרים הכי נמוך לא ייהנו מההטבה, והרי ההטבה צריכה להיות לכל הילדים, זו מטרת התוכנית".

ואכן מתזכיר החוק הממשלתי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ונחשף כאן בפרסום ראשון, עולה כי הנושא סודר וכי אותם הורים ייכללו בתכנית ויקבלו מענק בסך של עד 470 שקלים לחודש לכל ילד עד גיל 3.

על פי נוסח החוק שצפוי להגיע לאישור הממשלה בקרוב: "מוצע לתת מענק להורים לילדים שטרם מלאו להם 3 שנים, שהכנסתם נמוכה, במסגרת חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים. המענק המקסימאלי יהיה בגובה של עד 470 שקלים חדשים לכל חודש, בשל כל ילד שטרם מלאו לו 3 שנים".

עוד נכתב כי "התיקונים האמורים לעיל צפויים להיטיב ולהביא להגדלת ההכנסה הפנויה של 82% ממשקי הבית העובדים להם פעוטות בגילאי לידה עד 3".

מור דקל, יו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך: "אנו מברכות על הודעת ח"כ אשר. מדובר בצעד חשוב שיאפשר לאותם הורים אשר נקודות הזיכוי האלה כל כך משמעותיות עבורם, במיוחד בתקופה הנוכחית, לקבל את העזרה והסיוע לו הם זקוקים. מדובר בעוד צעד במאבק שלנו למען הילדים בגילאי לידה עד 3 ואנו נמשיך לפעול ולהילחם למען הגיל הרך בישראל".

חינוך חינם בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד