כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
באירוע לרגל יום העצמאות

שגריר ארה"ב ביקש הבהרות משר החוץ

שגריר ארה"ב התקשר לשר החוץ וביקש הבהרות לגבי דבריו בעניין סגנית הנשיא האריס. דובר משרד החוץ אמר כי השר אמר לשגריר האמריקני "שהיו מי שהוציאו דברים מהקשרם" והפנה אותו לציוץ ההבהרה שפרסם. "השגריר שמח לראות שהשר מגדיר את סגנית הנשיא כידידה של ישראל"

שגריר ארה"ב ביקש הבהרות משר החוץ
טום ניידס צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שגריר ארה"ב טום ניידס התקשר הבוקר (רביעי) לשר החוץ אלי כהן וביקש הבהרות לגבי דבריו בעניין סגנית הנשיא האריס, כך דווח ב'וואלה'. דובר משרד החוץ ליאור חייט אמר כי השר כהן אמר לשגריר האמריקני "שהיו מי שהוציאו דברים מהקשרם" והפנה אותו לציוץ ההבהרה שפרסם. "השגריר שמח לראות שהשר מגדיר את סגנית הנשיא כידידה של ישראל".

כזכור אתמול באירוע לרגל יום העצמאות ה-75 של ישראל בוושינגטון, התייחסה סגנית נשיא ארה"ב לרפורמה המשפטית, ואמרה כי "הדמוקרטיה הישראלית צריכה מערכת משפט עצמאית". היא הוסיפה כי ארה"ב "תמשיך לפעול למען הערכים שבבסיס היחסים עם ישראל, שכוללים את חיזוק הדמוקרטיות שלנו".

שר החוץ אלי כהן הגיב לה בחריפות: "אם תשאל אותה מה מפריע לה ברפורמה המשפטית, היא לא תדע לומר לך אפילו סעיף אחד שמפריע לה, אני מעריך שהיא לא קראה את החוק". את הדברים אמר השר כהן בריאיון ברשת ב'.

בתוך כך שגרירות ישראל בוושינגטון פרסמה הבהרה בנושא: "אתמול התקיים בוושינגטון מפגן תמיכה ענק וחסר תקדים בישראל. כ-2000 אורחים השתתפו, ביניהם עשרות חברי קונגרס, סנטורים ובכירי הממשל האמריקאי ובראשם סגנית הנשיא שנאמה באירוע נאום חם בתמיכתו בישראל. כמו כן נכחו עשרות שגרירים זרים כולל שגרירים ממדינות ערביות, בכירי הקהילה היהודית, העסקית והחברה האזרחית בוושינגטון ועיתונאים רבים. זוהי פעם ראשונה שמתקיים אירוע בסדר גודל כזה בוושינגטון. היקף ההשתתפות והעובדה שסגנית הנשיא בחרה לכבד אותנו בנוכחותה לאורך כל האירוע מעידים על עוצמת היחסים בין ישראל לארה"ב".

בהתייחס להזמנת נבחרי ציבור ישראלים לאירוע, לנוכח הפרסומים בתקשורת אנו מבקשים להבהיר: "סמוך לפני האירוע, מטה משרד החוץ הודיענו כי חבר הכנסת רוטמן פנה אליהם והודיעם כי בכוונתו להגיע לוושינגטון (השגרירות לא ידעה על כך) וביקש להיות מוזמן לאירוע של השגרירות. בהתאם, מטה משרד החוץ ביקשנו להזמין אותו. מטבע הדברים, השגרירות יצרה קשר עם חבר הכנסת והזמינה אותו לאירוע. צר לנו שהעיסוק הפומבי באירוע זה, שהביא הרבה כבוד למדינת ישראל, מתמקד בשאלת נוכחותו של חבר הכנסת רוטמן. שגרירות ישראל איננה גורם פוליטי ומבקשת שלא לגרור אותה לדיון פוליטי. היא מייצגת את מדינת ישראל בממלכתיות ומתייחסת בהתאם לנבחרי הציבור של מדינת ישראל".

שגריר ארה"ב תומאס ניידס אלי כהן קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד