כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קיצוניות חילונית

ב"הארץ" מציגים רף חדש של שנאת חרדים ודת // יחיאל גלאי

כתב "הארץ" התקשר בהפתעה למנכ"ל חברת החשמל ותקף אותו על החלטתו לחבר לחשמל יישובים בעלי רוב דתי ביום שישי האחרון בזמן שבוצעו ברחבי הארץ הפסקות חשמל יזומות. "אתה דופק אותי עבור האמונה שלו?"

ב"הארץ" מציגים רף חדש של שנאת חרדים ודת // יחיאל גלאי
עובדי חברת החשמל ממגנים את העמודים צילום: חברת החשמל

בעיתון "הארץ" שמתהדר בהשקפתו הפלורליסטית הציגו היום (רביעי) רמה חדשה של שנאה לחרדים ולדת היהודית, כזאת שלא היו נוקטים כלפי מוסלמים חלילה או בני דתות אחרות. לכתב העיתון ניר גונטז' יש מדור ששמו "על הקו" במסגרתו הוא מתקשר בהפתעה לדמויות שנמצאות בכותרות ושואל אותן שאלות קשות בתקווה לקבל מהן תשובות ספונטניות.

גונטז' התקשר במפתיע למנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, מי שבאומץ רב הבהיר בוועדה לביקורת המדינה כי החליט ביום שישי האחרון, במהלך הניתוקים היזומים שבוצעו ברחבי הארץ מפאת חוסר באספקת החשמל, לחבר דווקא יישובים בעלי רוב דתי, מתוך הבנה שזמן קצר לאחר כניסת השבת תחזור אספקת החשמל במלואה ומי שיינזקו מזה הם דווקא שומרי השבת שלא יוכלו לחבר את הפלטות ושאר מוצרי החשמל החיוניים.

"אני אומר בצורה ברורה", אמר שפיגלר בכנסת, "המידע שפורסם היה מסית ומקניט ולא תואם את העובדות. אם יש מצב שיש יישובים דתיים שהם כבר היו מנותקים שעות ארוכות, ואם הם לא מקבלים חשמל רגע לפני כניסת השבת, הם נתקעים ל-25 שעות נוספות ללא חשמל, לקחתי את האחריות וקיבלתי החלטה שאני גאה בה לחבר אותם לחשמל - גם להם יש ילדים, תינוקות ונכים".

"יש גבול!", אמר שפיגלר, "החילונים ואני אחד מהם יכולים להפעיל את החשמל אחרי שעה שעתיים, לעומת הדתיים שבמידה ולא היו מקבלים חשמל בערב שבת, היו מנותקים שבת שלמה מחשמל".

הדברים הללו מסתבר הכעיסו מאוד את הצד ה"ליברלי" של המפה הפוליטית שמתהדר בהגנה על זכויות המיעוט - וכתב הארץ הזועם שאל את שפיגלר "מה זו האמירה שלך, בעקבות הסופ"ש השרבי שבו לא הצלחתם במשימה האחת שלכם — לספק חשמל: 'יישובים דתיים לא נותקו מחשמל כדי לא לפגוע בהם בשבת'?"

שפיגלר חזר על טענתו כי מדובר בהחלטה הוגנת בהתחשב בעובדה ששומרי השבת יישארו ללא חשמל עד צאתה. אך את גונטז' מ"הארץ" התשובה לא סיפקה כלל. "זו בחירה שלהם", אמר בעזות מצח. "אדם שנותק לו החשמל עשר דקות לפני שבת, והמזגן הפסיק לעבוד, ואז חזר עשר דקות אחרי שבת — הוא יכול לבחור אם להפעיל את המזגן".

"זו אמונה. זו אמונה שלו" השיב לו שפיגלר. אך את הכתב הפלורליסטי של העיתון שאמור לחבק מיעוטים ולהתחשב באמונות שונות של קבוצות, התשובה רק הכעיסה. "אתה מספק חשמל על בסיס האמונה?! אתה דופק אותי עבור האמונה שלו?", תהה.

השיחה התארכה וכתב "הארץ" המשיך להקשות על מנכ"ל חברת החשמל תוך שהוא מציג זלזול בוטה באמונתם של שומרי השבת, ואין כאן המקום לחזור על דבריו. לנו נותר לתהות להיכן נעלמה הפלורליסטיות שמאפיינת את עיתון "הארץ" שמקפיד כ"כ בזכויותיהם של מוסלמים נניח בנושא המואזין, אך כשזה מגיע לדת היהודית - הליברליות נזנחת לטובת קיצוניות חילונית מופרעת.

 

 

 

 

מאיר שפיגלר חברת החשמל עיתון הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד