י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

מסע רוחני מרתק: מה עשו הבחורים החסידים 3 ימים במדבר?

אתגרי שטח רבים עמדו בפני תלמידי המדרשה החסידית שצעדו בהרי הדרום ולמדו דרך כך על אחריות אישית וחברתית ועל חיבור לבריאה •  מה הפתיע את הבחורים וגרם להם להתרגש במהלך המסע? ואיזו משמעות מיוחדת נוספה ללימוד הגמרא במדבר? על כך ועוד בכתבה

מסע רוחני מרתק: מה עשו הבחורים החסידים 3 ימים במדבר?
מסע רוחני מרתק צילום: המדרשה החסידית

חוויה מעצימה, מסעירה ויוצאת דופן עברה על לומדי המדרשה החסידית. כמדי שנה עשו הבחורים פסק זמן מסדרי הלימוד הגדושים בישיבה ויצאו בליווי צוות ההנהלה למסע שטח בן שלושה ימים בהרי הדרום המדבריים על מנת ליצור גיבוש בין כלל התלמידים ולחזק את התלכיד החברתי המיוחד של הישיבה. 

במהלך המסע, הצוות האציל סמכויות בתפקיד על כלל הבחורים באופן קבוצתי ובאופן אישי והם מצידם גילו בגרות ועוצמה נוכח המשימות והאתגרים בהם נתקלו לראשונה בחייהם. הבחורים הבוגרים מונו לראשי קבוצות ולימדו את הבחורים הצעירים כיצד לבצע את העבודות בשטח. תלמידי המדרשה בישלו אוכל בתנאי שטח, כולל הבערת אש ללא האמצעים הדרושים לכך והכינו לעצמם ארוחות דשנות בלב המדבר. עם בוא החושך ניווטו את דרכם על פי הכוכבים אל מקום הלינה, שם הרכיבו בעצמם את האוהלים ולאחר מכן ערכו 'זיץ' שירה סוחף אל תוך הלילה, שאף כלל שיח מעגלי של כלל התלמידים לצילו של הירח.

הייתה כמובן גם זווית רוחנית חשובה למסע: התלמידים קבעו עיתים לתורה ולמדו את הסוגיות הנלמדות בישיבה בעמקות ובריתחא דאורייתא שקיבלה משמעות נוספת בשל המיקום המיוחד, שביטא היטב את הנאמר "לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה". צוות הישיבה אף מסר במקום שיחות נפש ואמונה שחיזקו את התלמידים. בבוקר התקיימה תפילה בהשתפכות הנפש אל מול הזריחה.

מעבר לחוויית גיבוש מיוחדת, הפעילות הייחודית פיתחה מגוון מיומנויות בקרב התלמידים כגון עבודה בצוות, כושר הישרדות במצבי שטח מורכבים, אחריות אישית וחברתית ויכולת תכנון. צוות המדרשה מציין כי התלמידים גילו תכונות אופי נדירות במהלך המסע, כולל דברים שלעיתים גם לא ידעו על עצמם. כמו עזרה הדדית בשעת קושי, אומץ לב ומנהיגות ויתירה מזאת היה מדהים לראות כיצד הבחורים החזקים יותר נשאו בעול חברם, בין בסיוע פיזי בשטחי המסלול הקשים והמורכבים אשר נקרו בדרכם ובין בתמיכה נפשית לבחורים שהתקשו לישון בלילות במדבר חשוף תחת כיפת השמים.

הבחורים זכו לחוות מעין שבירת 'דיסטנס' מול הצוות החינוכי שנכח לאורך כל המסע וערך עם תלמידי הישיבה שיחות נפש בגובה העיניים.

בלב המסע נרשם רגע מרגש במיוחד, כאשר אחד המדריכים הפתיע את התלמידים עם ממתק ומכתב אותם ביקש מראש מההורים, שאיחלו לילדיהם דרך צלחה בליווי תופינים, על מנת להזכיר להם מעט את טעם הבית גם בעיצומו של מסע מדברי.

המסע מהווה דגל וסמל לכל רוח הפעילות של המדרשה החסידית, המאופיינת בשילוב לימודי קודש ברמה הגבוהה ביותר יחד עם מתן כלים לחיים לרבות לימודי בגרות מתוך קו חינוכי הדוגל בהישגיות ויכולת עמידה ביעדים. בכך המשיכה הישיבה לדאוג לקידום אקלים חינוכי מיטבי הכולל חיזוק הקשר בין מורים ללומדים תוך היענות לצורכיהם מצד אחד ויצירת גבולות ברורים והוגנים מצד שני.

מצוות הישיבה נמסר: "כמדי שנה המדרשה החסידית יוצאת עם תלמידיה לטיול שטח בו התלמידים חווים מהי העצמה אישית ולומדים מקרוב על חיבור לבריאה. זהו ציון דרך עבור התלמידים אשר שוקדים על תלמודם במהלך כל השנה ועומלים לשלב תורה עם דרך ארץ, תוך פיתוח תכונות אופי חיוביות ובניית זהות אישית. נמשיך בפעילות אי"ה גם בשנים הבאות מתוך רצון להעניק כלים ולקדם את הבחורים בשלל התחומים".

 

 

המדרשה החסידית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד