כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בכיות נוראיות

תהילים ו"שמע ישראל": זעקות השבר בפוניבז' ברגע יציאת הנשמה

ככלות השבעה חושף 'בחדרי חרדים' את ההקלטה הדרמטית בה נשמעים תלמידי פוניבז' פורצים בבכי תמרורים עת נודע להם כי ההחייאה על ראש הישיבה לא צלחה והוא השיב נשמתו ליוצרה בביה"ח. בהקלטה נשמעת אמירת תהילים כדקה ואז דממה של 2 שניות - ואח"כ בכי תמרורים

תהילים ו"שמע ישראל": זעקות השבר בפוניבז' ברגע יציאת הנשמה
מסע הלווית מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל צילום: שוקי לרר

עם סיום ימי השבעה הגיע לידי 'בחדרי חרדים' הקלטה בלעדית מן הרגעים המצמררים בהיכל ישיבת פוניבז'. כאשר תלמידי הישיבה התבשרו בבוקר יום שלישי כי מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל עובר החייאה בבית החולים מעייני הישועה, הם פרצו בזעקות תהילים נוראיות כפי שניתן לשמוע בהקלטה.

"שואגים בתפילה" כפשוטו ממש, ולאחר מכן, ברגע שנודע על יציאת הנשמה, נשמעים התלמידים זועקים "שמע ישראל" בזעקות אימה ואז מגיע בכי תמרורים שמרעיד את היכל הישיבה.

עם היוודע הבשורה המרה, התלמידים התיישבו על הארץ ובכו במשך שעות. הם הסירו את הפרוכת בתוך ארון הקודש מייד וקרעו קריעה בבגדיהם.

המשטרה סגרה את היכל הישיבה שעה קלה לאחר מכן בכדי שלא תיווצר צפיפות מסוכנת, ומי שנשאר בהיכל היו התלמידים שלא עזבו את המקום מרגע הידיעה ועד ללוויה שנערכה בשעה 16:00 אחה"צ, כאשר הם יושבים ומבכים מרה את האבדה העצומה על רצפת ההיכל.

בהקלטה ניתן לשמוע חלק קצר ממש מן האירוע, ואת רגעי יציאת נשמה ממש שתלמידי הישיבה פורצים בבכי לאחר התהילים.

 

הרב גרשון אדלשטיין יציאת נשמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד