כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ניצחון מוחץ

העירייה תשלם מעל מיליון דולר לבית הכנסת של רבי ישעיה'לה מקרעסטיר

עיריית מיאמי ביץ' תשלם 1.3 מיליון דולר לקהילה חרדית בשל התנכלות לבית הכנסת. ההסדר יעבור לאישור סופי של וועדה בעיר בהמשך החודש. הקהילה לא תבקש פטור ממס בשל מבנה דת בעתיד

העירייה תשלם מעל מיליון דולר לבית הכנסת של רבי ישעיה'לה מקרעסטיר
אילוסטרציה צילום: unsplash

סכסוך ממושך בין עיריית מיאמי ביץ' לקהילה מקומית נפתר, כאשר העירייה תשלם 1.3 מיליון דולר לבית הכנסת לאחר שהתנכלה לבית הכנסת. ההסדר יעבור לאישור סופי של וועדה בעיר בהמשך החודש.

אתר מיאמי הראלד דיווח כי הקהילה של רבי ישעיה'לה מקרעסטיר האשימה את העיר בהטרדות אכיפה והפרת זכויות רבות. על פי תביעה שהוגשה על ידי הקהילה, עיריית מיאמי ביץ' שלחה פקידים לנכס 126 פעמים במהלך שנתיים, והתקינה מצלמות מעקב כדי לנטר את הנכס.

מנגד מיאמי ביץ' תבעה את הקהילה בטענה שהקהילה משתמשת באופן לא חוקי בבית פרטי המיועד למגורים והפכה את הבית ל"מוסד דתי". התיק היה אמור להגיע למשפט ב-12 ביוני, כשהעירייה כבר הוציאה 1.7 מיליון דולר על הוצאות משפט, אך לבסוף העירייה הגיע להסדר עם הקהילה. העלות הכוללת של הסכסוך תעלה למשלמי המיסים כ-3 מיליון דולר.

בהחלטה נקבע כי הקהילה תוודא שמספר המכוניות החונות לאורך הרחוב לא יחסום את המעברים, והקהילה לא תבקש פטור ממס בשל מבנה דת בעתיד, בנוסף בית הכנסת יתקן את שביל הכניסה שלו וימנע משימוש ברמקולים חיצוניים לתפילה.

מיאמי ביץ' בית כנסת הסדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד