י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כדאי לדעת

יוצאים לים? זו רשימת החופים הנקיים ביותר בישראל

מנתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש מאי עולה, כי 93.9% מהחופים הפתוחים בישראל דורגו "נקיים" או "נקיים מאוד" – עלייה לעומת המדד הקודם, שהיה 89.4%

יוצאים לים? זו רשימת החופים הנקיים ביותר בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את נתוני מדד חוף נקי למחצית השנייה של חודש מאי, שלפיהם 93.9% מהחופים הפתוחים (הבלתי מוכרזים לרחצה) שנמדדו במדד דורגו ''נקיים'' עד ''נקיים מאוד'', לעומת 89.4% במדד הקודם, ו-77% במדד באותה התקופה אשתקד. המדד מבוצע כל שבועיים.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון נקי מאוד): נהריה, עכו, טירת הכרמל, מטה אשר, חדרה, עמק חפר, נתניה, הרצליה, תל אביב-יפו, בת ים, אשדוד, אשקלון. ניקיון החופים הוא באחריות הרשויות החופיות.

שנת 2022, שהייתה השנה ה-17 של תוכנית חוף נקי, הייתה השנה הנקייה ביותר מאז תחילת מדידת ניקיון החופים הפתוחים והלא מוכרזים לרחצה. 81.8% מהחופים הוגדרו "נקיים" או "נקיים מאוד" לפחות 70% מהשנה, לעומת 19.7% מהחופים בשנת 2005, כאשר הושקה התוכנית. בכך תכנית חוף נקי השיגה, ואף יותר מכך, את יעד התוצאה של 75% מהחופים נקיים 70% מהזמן לשנת 2022. תוכנית חוף נקי, על שלל מרכיביה הביאה לשיפור משמעותי חסר תקדים במצב ניקיון החופים הפתוחים לאורך השנה.

סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן אמר: "המדד מצביע על עליה ברמת הניקיון בחופים הפתוחים, וממשיך את המגמה החיובית לקראת חודשי הקיץ החמים. אם כולנו נימנע מהגעה לחוף הים עם פלסטיק לשימוש חד פעמי, נשמור על החופים נקיים לאחר הבילוי בחוף".

קיץ ים חוף ניקיון המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד