כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שמרו על עצמכם

המסוכן ביותר: אלפי בני אדם נפגעו בתאונות דרכים באוגוסט

החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות הוא חודש אוגוסט, שבמהלכו נפגעו 9,355 בני אדם

המסוכן ביותר: אלפי בני אדם נפגעו בתאונות דרכים באוגוסט
תאונת דרכים צילום: פלאש 90

27,891 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) בחמש השנים האחרונות (2022-2018), כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

חודשי הקיץ מלווים ביותר נפגעים בתאונות דרכים מאשר בשאר חודשי השנה. העלייה בנפגעים ובהרוגים בחודשי הקיץ בתאונות דרכים איננה מקרית. בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, בנסיעות ארוכות בכבישים פחות מוכרים, הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, החום הכבד מגביר את העייפות בקרב הנהגים וקשה יותר להתרכז. בשנים האחרונות רבים בוחרים לרכוב על כלים דו גלגליים שיציבותם פחותה.

החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות הוא חודש אוגוסט, שבמהלכו נפגעו 9,355 בני אדם. החודש הבא במספר הנפגעים הוא יוני שבמהלכו נפגעו 9,296 בני אדם, לאחריו יולי שבמהלכו נפגעו 9,240 בני אדם בתאונות. החודש בו ההיפגעות הנמוכה ביותר, על פי ניתוח של עמותת אור ירוק, הוא חודש נובמבר. כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות בחודש זה 7,789 בני אדם.

יותר מ-50% מהנפגעים - בערים:

יותר ממחצית הנפגעים בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט), בחמש השנים האחרונות נפגעו בתחום העירוני- 15,632 מדובר על יותר מאלף נפגעים בכל חודש בתחום העירוני בממוצע.

בתל אביב-יפו נפגעים הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בחודשי הקיץ

תל אביב-יפו (360 נפגעים) מובילה במספר הנפגעים בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) בשנת 2022. ירושלים נמצאת במקום השני (355 נפגעים) בתאונות דרכים בחודשי הקיץ וחיפה נמצאת במקום השלישי (174 נפגעים) במספר הנפגעים בחודשי הקיץ.

על פי מחקרים, באזורים חמים ולחים נהגים נוטים יותר לעצבנות, חוסר תשומת לב ועייפות, המהווים סכנה בטיחותית פוטנציאלית משמעותית. בנוסף על כך הטמפרטורות הגבוהות בחודשי הקיץ עלולות לגרום לשיבושים טכניים ברכב כמו שחיקת צמיגים מוגברת, התחממות המנוע ועוד. יש ליישם בקפדנות את הכללים והתקנות הרלוונטיים לתחזוקת הרכב בקיץ ולהקפיד על מנוחה ושתיית מים קרים בכדי למנוע עייפות ועצבנות. מומלץ לוודא כי כלי הרכב תקין ובעיקר צמיגי הרכב האחראים על האחיזה בכביש.

תאונת דרכים זהירות נתונים למס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד