ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
התאסלם ותכנן מגה פיגוע

בריטניה דחתה שחרור של צעיר שהחזיק בבית מפעל פצצות

תלמיד בית ספר לשעבר בבריטניה שנכלא בגין תכנון פיגוע התאבדות, לא ישתחרר וגם לא קיבל אפשרות להופיע בבית המשפט לצורך דיון בעניינו. בהחלטה נקבע כי הוא מהווה סכנה לחברה

בריטניה דחתה שחרור של צעיר שהחזיק בבית מפעל פצצות
רובוט. אילוסטרציה צילום: unsplash

תלמיד בית ספר ציבורי לשעבר שהתאסלם ותכנן לפוצץ את עצמו באמצעות אפוד נפץ, יישאר בכלא וגם לא יקבל אפשרות להופיע בבית המשפט לצורך דיון בנושא שחרורו בערבות.

איסה איברהים, הידוע בשם אנדרו מייקל, קיבל ביולי 2009 עונש מאסר בלתי מוגבל של עשר שנים לפחות לאחר שנמצא אשם בהכנת חומרי נפץ לצורך פעולות טרור. בבית המשפט בוינצ'סטר - בריטניה נאמר כי איברהים, אז בן 20, ייצר חומר נפץ ואפוד התאבדות וביצע סיור במרכז קניות בעיר בריסטול.

איברהים קיבל עונש בלתי מוגבל ללא תאריך סיום, כלומר הוא יישאר בכלא עד שוועדת השחרורים תקבע כי הוא אינו מהווה עוד איום על החברה.

אך ה'דיילי מייל' מדווח, כי ועדת השחרורים דחתה את ערעורו בהתבסס על מידע הכלול בתיק שלו שכתבו הסוהרים, פסיכולוגים ורופאים. נדיר שבקשה על שחרור על תנאי נדחת בשלב זה, אך מסתבר כי האיש עדיין נחשב לסכנה לחברה.

לאברהים, כיום בן 34, נאמר שהוא יצטרך להישאר מאחורי סורג ובריח. הוא יהיה זכאי לשימוע נוסף ב-2024. עד אז הוא יבלה 15 שנים בכלא. הוא נעשה כל כך קיצוני והתרברב בפני הקהילה המוסלמית בבריסטול על ייצור פצצות. עד שאחד מהם התקשר למשטרה כדי להודיע ​​על כך, המשטרה עצרה את איברהים בדירה שלו בבריסטול באפריל 2008.

השוטרים גילו מפעל פצצות, כולל קופסת ביסקוויטים מלאה בחומר נפיץ שניתן להכין מחומרים ביתיים. פריטים נוספים שנתפסו כללו מתג נפץ ואפוד מתאבד תלוי מאחורי הדלת. איברהים נראה בתמונות שנמצאו בפלאפון שלו בודק את חומרי הנפץ שלו בבית.

עדויות נוספות גילו כי איברהים תכנן במשך שנים לפוצץ את מרכז הקניות בעיר בריסטול. הוא חקר פצצות עד כדי כך שהמשטרה מצאה שרצפת דירתו עמוסה בחומר נפץ.

 

חומרי נפץ פיגוע תופת פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד