כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מבט לג’יהאד העולמי

ירידה בפעילות דאעש ברחבי העולם

נמשכת הירידה בפעילות דאעש ברחבי העולם. פעילות הארגון התמקדה בעיקר באפריקה. מאמר המערכת של שבועון דאעש, הדגיש את חשיבות הג’יהאד בתהליך השלטת האיסלאם בעולם וטיהורו מ"כופרים"

ירידה בפעילות דאעש ברחבי העולם
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

המשך הירידה בפעילות דאעש ברחבי העולם. פעילות הארגון התמקדה באפריקה.

חצי האי סיני: שוטר משמר הגבול המצרי חדר לשטח ישראל והרג שלושה חיילי צה”ל. קיים חשד כי הוא היה בעל רקע דתי ג’האדיסטי.

סוריה: ארה"ב וטורקיה הטילו סנקציות על בכיר במטה לשחרור אלשאם, המזוהה עם אל קאעידה.

אפריקה:

ניגריה: נמשכה פעילות דאעש בעצימות גבוהה נגד צבא ניגריה בצפון-מזרח המדינה.

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו: נמשכה פעילות דאעש נגד תושבים נוצרים בסמוך לגבול אוגנדה. לפחות עשרים אזרחים נרצחו.

סומליה: ארגון אל שבאב, המזוהה עם אל קאעידה, תקף בסיס של צבא סומליה בפרברי מסגאווה, כ-300 ק"מ מצפון למוגדישו. לפחות 17 חיילים נהרגו.

קניה: ארגון אל שבאב פועל לגיוס פליטים סומלים במחנות הפליטים בקניה. פעילי הארגון הרגו שני שוטרים ופצעו חמישה בקרבת הגבול עם סומליה.

אפגניסטאן: הופעלה מכונית תופת נגד כלי רכב בו נסע סגן מושל מחוז מטעם שלטון הטאליבן. סגן המושל ואדם נוסף נהרגו וששה בני אדם נפצעו.

גרמניה: שבעה בני אדם נעצרו בחשד להשתייכות לרשת בינלאומית שגייסה, באמצעות האינטרנט, תרומות עבור פעילות דאעש בסוריה.

המלחמה על התודעה: מאמר המערכת של שבועון דאעש, הדגיש את חשיבות הג’יהאד בתהליך השלטת האיסלאם בעולם וטיהורו מ"כופרים". לטענת כותב המאמר, דאעש נלחם ב"כופרים" מתוך מחויבות דתית אמיתית להשליט את האיסלאם בעולם. כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

פיגוע על גבול מצרים

ב-3 ביוני 2023 לפנות בוקר חדר שוטר מכוחות משמר הגבול המצרי לשטח ישראל דרך מעבר חירום בגדר הביטחון והרג שלושה חיילי צה"ל. קיים חשד כי השוטר היה בעל רקע דתי ג’האדיסטי. ברשותו נמצא ספר קוראן.

קרובי משפחתו הדפו טענות לפיהן הוא עבר הקצנה דתית, אך טענו כי חש כעס ועוינות כלפי ישראל, לאחר שעמיתו נהרג מאש כוחות צה"ל. עוד צוין כי הוא היה "מוטרד בנוגע לשירותו הצבאי", וייתכן שלא היה שלם עם שירותו במסגרת הצבא המצרי. מעיון בדף הפייסבוק שלו עלה, כי הייתה לו זיקה לאיסלאם, אם כי לא קיצונית. בדף הפייסבוק לא הופיעו התייחסויות לנושא הפלסטיניץ

סיכום פעילות ארה"ב נגד דאעש בסוריה ובעיראק

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב דיווח, כי במהלך מאי 2023 ביצעו כוחותיו, בשיתוף גורמים מקומיים (כוחות SDF הכורדיים, צבא עיראק, הכוחות הכורדיים בעיראק), 38 מבצעים בסוריה ובעיראק נגד דאעש. במבצעים נהרגו שמונה פעילי הארגון ו-31 נעצרו. ג

נרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד מרכז ציין שלמרות שיכולות דאעש פחתו, נותר הארגון איום משמעותי על האזור, על פי הדיווח, בסוריה בוצעו 17 מבצעים משותפים. במבצעים נהרגו שני פעילי דאעש ונעצרו עשרים פעילים. בעיראק בוצעו 21 מבצעים בשיתוף גורמים מקומיים, בהם נהרגו ששה פעילי דאעש ונעצרו 11.

סיכול טרור באירופה

גרמניה

בפשיטה שביצעו למעלה מאלף שוטרי משטרת גרמניה במספר אתרים ברחבי גרמניה נעצרו שבעה גברים ונשים, רובם בעלי אזרחות גרמנית, בחשד שהשתייכו לרשת בינלאומית שגייסה תרומות, עבור פעילות דאעש בסוריה, באמצעות פלטפורמות שונות באינטרנט, בהן טלגרם. הכספים נאספו באמצעות קמפיינים מקוונים, שאחד מהעצורים הפעיל במשך מספר שנים, תחת הכותרת "אחותך במחנה". מחקירת העצורים עלה, כי לפחות 65,000 אירו הועברו לדאעש או למתווכים מטעמו. נטען כי כספים אלו שימשו לתמיכה בפעילי דאעש הכלואים בצפון-מזרח סוריה ובחלק מהמקרים, אף סייעו להם להימלט ממתקני מעצר.

בריטניה

ב-2 ביוני 2023 גזר בית משפט בלונדון מאסר עולם על מת’יו קינג, אזרח בריטי בן 19, לאחר שבינואר 2023 הודה כי תכנן לרצוח חיילים מצבא בריטניה במזרח לונדון. צוין, כי במסגרת ההכנות שערך הוא צפה בסרטוני דאעש שתכניהם כללו אימונים טקטיים לשימוש בסכין. כמו כן הוא רכש כפפות ומשקפי מגן.

קינג נעצר ב-18 במאי 2022 על-ידי אנשי היחידה ללוחמה בטרור של משטרת המטרופולין של לונדון, לאחר שאמו דיווחה על תהליך ההקצנה שעבר. צוין, כי בעת שקינג היה נער, הוא התנסה בסמים ועזב לחלוטין את מערכת החינוך בגיל 16. בשנת 2020 לערך הוא החל להתעניין באיסלאם, החל לפקוד מסגדים וצפה בסרטונים על איסלאם ביוטיוב.

איסלם טרור דאעש גרמניה מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד