ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קיבל נזיפה חמורה

קנדה: חייל יליד גרמניה ​​נקנס בגלל בדיחות אנטישמיות

סמל בן 38 בצבא קנדי ​​נקנס ב-2.200 דולר וקיבל נזיפה חמורה לאחר שהשמיע הערות אנטי-יהודיות בזמן שביצע קורס אימון חי"ר ב-2021. הוא שאל בקורס "למה ליהודים יש אף גדול? כי האוויר בחינם"

קנדה: חייל יליד גרמניה ​​נקנס בגלל בדיחות אנטישמיות
דגל קנדה צילום: Pixabay

סמל יליד גרמניה בצבא קנדה ​​נקנס בכ-2,200 דולר וקיבל "נזיפה חמורה" לאחר שהתבדח על השואה בזמן שניהל קורס הכשרה של חיילי חי"ר. החייל בן ה-38 לא הורד בדרגה, למרות שבית דין צבאי שקל לפסוק את העונש הזה.

הסמל, שזוהה כקי בלומקה, הודה באשמה באוקטובר האחרון בבית משפט צבאי באונטריו בסעיף של "התנהגות רעה עם דעה קדומה של סדר ומשמעת". הוא הואשם לאחר ש-12 משתתפים בקורס ההכשרה אמרו שסיםפר מספר בדיחות אנטישמיות והערות על יהודים ועל השואה.

לפי בית המשפט, החייל התחיל את קורס ההכשרה בשאלה, "האם מישהו כאן יהודי?" במהלך הקורס, הוא המשיך להעיר הערות כגון: "זוז מהר כפי שקבוצה מסוימת עזבה את גרמניה ב-1939", ו"למה ליהודים יש אף גדול? כי האוויר בחינם", כך דיווחה התקשורת הקנדית. הוא גם אמר "הגרמנים ממש טובים באריזת דברים בחוזקה". את הדברים אמר ברגע שהיה צורך למצוא מקום נוסף להובלה בתוך רכב.

השופט הצבאי שנתן את העונש אמר שהוא לא מקבל בדיחות שואה. "אני מתקשה למצוא את המילה הנכונה כדי להכשיר את השימוש בסטריאוטיפים ואת ההתייחסות לזוועות הבלתי ניתנות לתיאור שספגה הקהילה היהודית לפני ובמהלך מלחמת העולם השנייה כדי להשמיע הערות שליליות כבדיחות".

קי בלומקה נולד בפוטסדאם, גרמניה והיגר לקנדה בילדותו בשנת 1995. הוא התגייס לכוחות המזוינים הקנדיים בשנת 2002 לאחר שסיים את התיכון.

חיילים בקורס ההכשרה תיארו את התנהלותו של בלומקה כ"פוגענית, משפילה ובלתי מקצועית", לפי בית המשפט. אחד המשתתפים בקורס העיד כי ההערות הביכו אותו והכעיסו אותו, ואמר לבית המשפט כי ההערות "גרמו לו לחשוב על החוויה הקשה שעבר העם היהודי כשהוא בקרונות רכבת ובתאי גזים" כתב השופט.

החייל הגרמני קנדי שירת פעמיים מעבר לים, כולל שבעה חודשים באפגניסטן ב-2010 וארבעה חודשים באוקראינה מ-2017 עד 2018.

נאצים אנטישמיות גרמניה קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד