כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אנשים בלי אמא ובלי אבא"

יטרוף את הקלפים? מועמד חדש לראשות העיר ירושלים

מועמד חדש לראשות העיר ירושלים. עורך דין ערבי תושב בית צפאפא מקווה לעשות היסטוריה ולכבוש את ראשות העיר. מטרתו לדאוג לתושבי מזרח ירושלים שלדבריו לא מקבלים שירותים נאותים כשאר תושבי העיר

יטרוף את הקלפים? מועמד חדש לראשות העיר ירושלים
מליאת מועצת העיר צילום: דוברות העירייה

אתגר משמעותי חסר תקדים לירושלים. מועמד ערבי ראשון בהיסטוריה יכריז על התמודדות לראשות העיר ויציג רשימה עצמאית משלו וזאת אחרי שבבחירות הקודמות לרשויות המוניציפליות, נרשמה ירידה דרסטית באחוזי ההצבעה בקרב תושבי מזרח ירושלים ל-1% מתוך 350,000 התושבים הערבים שחיים שם. כך לפי הדיווח של ינון שלום יתח ב'וואלה'.

מדובר בעורך הדין ווליד אבו תאיה, בן 62 משכונת בית צפאפא בעיר שמבקש לעשות היסטוריה ולכבוש את ראשות העיר. כשלדבריו הוא מתכוון לרוץ עד הסוף.

בראיון ל'וואלה' אומר אבו תאיה: "אני חושב על זה כבר מאפריל בשנה שעברה", סיפר אבו תאיה, "בשנים האחרונות ייצגתי לקוחות רבים ממזרח ירושלים בנושאי תכנון ובנייה, ראיתי כמה העוול של התושבים מחפיר. אנשים משלמים מיסים מאוד גבוהים ולא מקבלים את מה שמגיע להם".

"חשבתי על זה, איך אנשים חיים כאן 50 שנה ואף אחד לא רואה אותם. גם כשיש נזק, אף אחד לא עומד לצידם, אנשים בלי אמא ובלי אבא". מסתבר שהיחס לתושבי מזרח ירושלים הובילו אותו להחלטה להתמודד עם רשימה משלו לעיריית ירושלים לראשות העיר כדי לדאוג לבני עמו תושבי העיר.

"הם בסך הכול רוצים לחיות, אבל הסבל הוא נורא. לא צריך להיות לאומני כדי להגיד שגם במזרח העיר צריכים השכלה, חינוך טוב, תעסוקה, דיור ראוי. אבל מי שלא יושב מסביב לשולחן ודורש - לא מקבל", אומר המועמד החדש.

ווליד אבו תאיה ראשות עיריית ירושלים ראשות העיר ירושלים בחירות מוניצפליות בחירות מקומיות מזרח ירושלים בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד