כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במקרה של פרישה

בלשכת נתניהו נערכו לאחרונה לניסיון פיצול של עוצמה יהודית

בתקופה האחרונה נערכו בלשכת נתניהו לניסיון פיצול של עוצמה יהודית. ההיערכות היא למקרה שבו יו"ר המפלגה השר איתמר בן גביר יפרוש מהקואליציה. בהיערכות עלו שתי תוכניות. כל הפרטים

בלשכת נתניהו נערכו לאחרונה לניסיון פיצול של עוצמה יהודית
נתניהו בכניסה למליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתקופה האחרונה נערכו בלשכת נתניהו לניסיון פיצול של עוצמה יהודית, במקרה שבו יו"ר המפלגה השר איתמר בן גביר יפרוש מהקואליציה. העימותים האחרונים מעלים חשש שמתישהו יבוא פיצוץ, ובליכוד עובדים על תוכנית ב'.

מדובר עדיין בתשתית רדומה, ונתניהו מקווה שבסופו של דבר הוא לא יצטרך להשתמש בה. כך דווח בגל"צ.

במידה ובן גביר פורש מהקואליציה היא נשארת עם 58 מנדטים, הראשון שעליו בונים בליכוד הוא כמובן ח"כ אלמוג כהן שנמצא ביחסים לא טובים גם ככה עם בן גביר.

בלשכת נתניהו מחזקים איתו את הקשרים לאחרונה, בלי צורך קונקרטי. אם בן גביר ינסה להכריז עליו כפורש - יהיה מאמץ בליכוד למנוע את זה.

אלמוג כהן לבדו לא מספיק ונתניהו צריך עריקים נוספים, לפחות שניים. במהלך החרם של עוצמה יהודית על ההצבעות בכנסת בחודש שעבר - נתניהו ואנשיו שוחחו בטלפון עם כמה מחברי הכנסת של המפלגה והעלו את האפשרות שהמפלגה תתפרק.

בליכוד נענו בסירוב, חלקם אפילו הלכו לבן גביר לספר לו על הניסיונות של אנשי הליכוד.

לצד זאת, בליכוד מיפו כל אחד מחברי הכנסת של עוצמה יהודית מבחינת תחומי עניין, נקודות תורפה ומנופי לחץ - כאפשרות לעריקה עתידית במקרה הצורך.

ח"כ לימור סון הר מלך למשל, מתרשמים בליכוד - כן נאמנה לבן גביר, אבל נאמנה יותר לערכי הימין. לכן זה תלוי בנסיבות שבהן תהיה פרישה כזו.

על פי הדרך והצורה שבה חברי הכנסת ענו "לא" - בליכוד קופצים להסיק מסקנות באיזה מקרה הם יגידו "כן" ועם איזה פיצוץ שייזום יושב ראש מפלגתם הם יסרבו לשתף פעולה.

בתוך כך, בליכוד לא נערכים רק לפירוק מפלגתו של בן גביר והאפשרות הבאה בתוכנית המגירה, עם סיכויים נמוכים יותר - נמצאת באופוזיציה.

שני השמות עליהם מדברים הם מתן כהנא וגדי אייזנקוט. כשעלתה לציבוריות החקיקה המשפטית - בקואליציה פנו אליהם וביקשו שיתמכו בחלק מהחוקים במליאה.

השניים סירבו לקחת חלק, אבל אופי הסירוב והדברים שכן נאמרו בשיחות האלו - הפיחו תקווה בהנהגת הקואליציה שיש עם מי לדבר בשעת חירום.

כך למשל ח"כ כהנא השיב לאנשי הליכוד - "אני לא עושה שום מהלך בלי גדי". בליכוד הבינו מזה את המסר הבא - "תרככו את גדי ואני בפנים".

עם אף אחד מהעריקים הפוטנציאלים לא דיברו עדיין על התשתית הזו, כנראה שחלקם הגדול לא יגיעו בכלל, בטח לא בקלות. אבל לפי גורם מקורב לנתניהו - השיחות איתם בנושאים אחרים נלמדות לעומק, כדי לדעת כיצד להתנהל הרגע האמת, למי לפנות ובאיזה מצב.

מטעם הליכוד נמסר בתגובה: הדיווח על ניסיונות לכאורה לפצל את עוצמה יהודית איננו נכון - לא היה ולא נברא וגם לא יהיה.

מטעם חברי הכנסת איזנקוט וכהנא נמסר: "מעולם לא עמדה על הפרק או נשקלה הצבעה בעד המהפכה המשפטית בשום תנאי או התניה".

בנימין נתניהו עוצמה יהודית איתמר בן גביר מתן כהנא גדי איזנקוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד