כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"חצי מהמצרכים תקחו בחזרה, אין לי שיניים לאכול אותם": המשפט המצמרר של האלמנה שגרם לפתיחת מרפאת השיניים

מרפאת שיניים בשם "לב שרה" שהוקמה בטיבורו של רחוב רבי עקיבא בבני ברק גרמה לרבים לתהות מי מוכן להקריב כל כך הרבה בכדי להעניק לציבור טיפולי שיניים מקצועיים במחירי ריצפה • "בחדרי חרדים" שוחח עם איש החסד שעומד מאחורי הבשורה האדירה ויצא נפעם מן השיחה • מיוחד

"חצי מהמצרכים תקחו בחזרה, אין לי שיניים לאכול אותם": המשפט המצמרר של האלמנה שגרם לפתיחת מרפאת השיניים
"לב שרה" צילום: באדיבות המצלם

רק במהלך השבועות האחרונים נחשפנו למשהו חדש ושונה. מרפאת שיניים שהוקמה ברחוב רבי עקיבא בבני ברק שמביאה עמה בשורה אדירה לציבור: טיפולי שיניים מקצועיים במחירים נמוכים במיוחד. כשניסינו לברר מי עומד מאחורי היוזמה שמטיבה עם כל שכבות הציבור, התוודענו ליעקב נוראני, יו"ר מרכז סיוע "לב שרה", ומייסד ארגון החסד "בית לחם יהודה", שהחליט לעשות מהפכה של ממש בתחום רפואת השיניים.

כעת, רגע לפני השקת המרפאה באופן רשמי ביקשנו לשוחח עם הרב יעקב נוראני, לשמוע ולהבין מה הביא אותו להחלטה הדרמטית הזו, ובעצם מדוע הוא מוכן לעשות הכל בכדי להביא את הטיפולים הכי מקצועיים במחירים הכי נמוכים.

מה הביא אותך להקים את מרפאת השיניים?

"במשך שנים רבות אנחנו מטפלים באלפי משפחות ומסייעים להם בחלוקות מכובדות של מזון מידי שבוע", מספר יעקב נוראני, "כבר לפני כעשור כשהקמנו את ארגון "בית לחם יהודה", שמטרתו לסייע למשפחות נזקקות וברוכות ילדים בהענקת מזון חינם אין כסף, התגובות שקיבלנו היו מרגשות במיוחד. מי שלא נחשף לכך מידי יום, לא יכול לשער בנפשו שגם כיום ישנם משפחות שמגיעות לפת לחם של ממש. עם השנים נחשפנו לעוד מצוקות שיש לאותם המשפחות, ותמיד השתדלנו לסייע להם".

"לפני כשנתיים הצטרפתי לחלוקת מזון עם המתנדבים המסורים שלנו, ובאותו יום הגענו לאלמנה שהיינו מסייעים לה רבות, היא הביטה בהתרגשות בסוגי המזון שהבאנו לה, ואז הפטירה בנימה עצובה: "חצי מהמצרכים תקחו בחזרה. אין לי שיניים לאכול אותם". משפט שכזה הנאמר לך על ידי אלמנה שבעלה נפטר בצורה טראגית, הופך לך את הבטן, ולא נותן לך מנוחה. אולי זה היה הטריגר לפתיחת מרפאת שיניים "לב שרה", שתסייע לכל אותם אלה שלא יכולים להתמודד עם המחירים הגבוהים בענף רפואת השיניים".

יעקב נוראני, יו"ר מרכז סיוע "לב שרה"

נוראני ממשיך: "לאט לאט חלחלה בי ההבנה שצריך לקום ולעשות מעשה, לפני כשנה וחצי, עם פטירתה של אשת החסד אימי הצדקנית מרת שרה ע"ה, חשבנו כיצד נוכל לעשות מעשה טוב לעילוי נשמתה, כזה שיגרום לה נחת רוח אמיתית בשמיים, ואז נזכרנו במשפט המטלטל של האלמנה וקיבלנו החלטה מיד: אנחנו הולכים לעשות מהפכה בתחום רפואת השיניים. בהוראתו ובעידודו של כ"ק האדמו"ר רבי דוד אביחצירא שליט"א, הקמנו ביחד עם רופאים בכירים בענף רפואת השיניים, מרפאת שיניים מקצועית במיוחד בבני ברק. מדובר בטיפולים מקצועיים במיוחד הנמוכים בצורה דרסטית מהשוק. זה בשורה שנוגעת לכל בית ובית. זו בשורה שגורמת להתרגשות בכל שכבות הציבור".

"למרפאה קראנו "לב שרה" על שמה וזכרה של אמנו מורתנו ע"ה, וכשאנחנו שומעים את הפידבקים אנחנו מבין איזה מהפכה ובשורה הבאנו לציבור שהיה כ"כ זקוק לה. בחדר ההמתנה ניתן לראות אנשי עמל שמתקשים להתמודד עם יוקר המחיה, לצד בחורי ישיבות, אברכים וראשי כוללים, מורות לצד בחורות סמינר, כולם מגיעים לפה. אפילו אנשים מהערים הסמוכות ששמעו על המהפכה, ושואלים למה אצלהם אין דבר כזה. בסוף זה בשורה דרמטית. אנשים נהנים מטיפולי שיניים במקצועיות הגבוהה ביותר שיש לצד מחירים מוזלים במיוחד".

מה השאיפה שלך?

נוראני מתרצן ואומר: "לסייע לכמה שיותר משפחות, שלא יכלו להרשות לעצמם לטפל בפה שלהם, וכעת בזכות הבשורה שהצלחנו להביא, הם יוכלו להרשות לעצמם".

היה איזה רגע מרגש שנחשפת אליו מאז שהקמת את מרפאת השיניים?

נוראני מתרגש קמעא ומספר את הסיפור הבא: "בוקר אחד הגיעו למרפאה אברך מבני ברק עם רעייתו. לאחר שהוא יצא עם אשתו מן החדר הוא ניגש אליי עם דמעות בעיניים ומספר כי כבר שנים שלאשתו יש בעייה חמורה בשיניים, "היא לא מחייכת כבר שנים, מפחדת שייראו את השיניים הרקובות", אך לא היה לו מה לעשות, מחירי הטיפולים הגבוהים היו מעבר ליכולות של אברך כולל בני ברקי. "בזכותך, בזכות המחירים הנמוכים והמקצועיות, אשתי תחזור לעצמה, לחיוך שלה. אין מילים להודות לך".

הסיפור הזה כמו רבים אחרים חושף למעשה את הבשורה האדירה שמביא עמו יעקב נוראני, יו"ר ארגון החסד "לב שרה". הבשורה שכבר הפכה לשיחת היום מביאה בכנפיה תקווה להמונים מכל שכבות הציבור שייהנו מטיפולי שיניים מקצועיים במיוחד ע"י מיטב הרופאים, והכי חשוב: במחירים נמוכים וחסרי תקדים.

רופא שיניים אלמנה לב שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד