כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קטסטרופה נוראית

צפו: המים בגובה 5 מטרים, 16,000 בתים שקעו בחרסון

קטסטרופה נוראית באזור חרסון בדרום אוקראינה. המים מהסכר שנפרץ הגיעו עד לגובה של 5 מטרים. 16,000 בתים בחרסון שקעו מתחת למים. הנשיא זלנסקי הגיע לחרסון כדי לאמוד את הנזקים

צפו: המים בגובה 5 מטרים, 16,000 בתים שקעו בחרסון
ההצפות בחרסון צילום: לשכת נשיא אוקראינה

אלפי בתים הוצפו מאז קריסת סכר קחובקה הענק בדרום אוקראינה על ידי הרוסים, כך לדברי אולכסנדר פרוקודין, מושל אזור חרסון. הוא אמר באינסטגרם היום (חמישי) כי מים מציפים כ-600 קילומטרים רבועים של האזור, 68% מהם נמצאים בגדה השמאלית של נהר דניפרו, שנכבש על ידי רוסיה. עוד הוסיף כי מפלס המים הממוצע הבוקר הגיע ל-5.61 מטר. במקביל, הנשיא זלנסקי הגיע היום לחרסון כדי לאמוד את הנזקים.

מחלקת החירום של מחוז חרסון הודיעה כי כ-14,000 בתים ב-15 ערים במחוז הוצפו, כתוצאה מהרס תחנת הכוח ההידרואלקטרית קחובקה. "יותר מ-14,000 מבני מגורים ב-15 עיירות הוצפו, בנוסף לשטחי הפארק הלאומי ניז'ני דניפרו, חמישה בתי קברות, בית קברות לבהמות, בית חולים וגן ילדים", כך אמר דובר מחלקת החירום בהצהרה לסוכנות הידיעות הרוסית TASS.

הוא גם אמר כי פינוי התושבים נמשך והוסיף, "4,280 אנשים פונו, בהם יותר מ-170 ילדים ו-42 אנשים מוגבלי ניידות".

הוא ציין כי רשת התקשורת יצאה מכלל שימוש, על רקע הפסקת אספקת החשמל והמים.

כזכור בליל ה-6 ביוני קרס הסכר הענק מהתקופה הסובייטית, מה שהוביל לאובדן השליטה על זרימת המים, והביא את מפלס המים בעיר קחובקה לגובה של שמונה מטרים.

הצד הרוסי והאוקראיני החליפו האשמות בנוגע למי מהם נושא באחריות. הסכר העצום הזה מספק מים לאזורים הדרומיים, כולל קרים, שרוסיה סיפחה ב-2014. הוא גם מספק מים מקוררים לכורים של זפוריז'יה, תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה.

המאגר שמאחורי הסכר הוא גם אחד המאפיינים הגיאוגרפיים העיקריים במדינה, ומימיו שימשו להשקיית חלקים נרחבים מאוקראינה, אחת מיצואניות התבואה הגדולות בעולם.

מלחמת אוקראינה רוסיה סכר ולדימיר זלנסקי חרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד