כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"כמו שקית צ'יפס"

הבנק המרכזי בקנדה העלה את הריבית לשיא של 22 שנים

הבנק המרכזי היה בהמתנה מאז ינואר, אך גילה כי עודף הביקוש במשק שומר על אינפלציה גבוהה  

הבנק המרכזי בקנדה העלה את הריבית לשיא של 22 שנים
פיקסביי

הבנק המרכזי של קנדה העלה אמש (רביעי) את הריבית לשיא של 22 שנים - 4.75%, והשווקים והאנליסטים חזו עלייה נוספת בחודש הבא כדי להפחית את התחממות יתר של הכלכלה ואינפלציה גבוהה.

הבנק המרכזי חיכה מאז ינואר כדי להעריך את ההשפעה של העלאות קודמות לאחר העלאת עלויות האשראי שמונה פעמים מאז מרץ 2022 לשיא של 15 שנים של 4.5% - מחזור ההידוק המהיר ביותר בתולדות הבנק.

אבל הוצאות צרכנים שחזקות באופן מפתיע, התאוששות בביקוש לשירותים, עלייה בפעילות הדיור ושוק העבודה הדוק מראים שעודף הביקוש במשק מתמשך יותר מהצפוי, אמר הבנק המרכזי בהצהרה.

לאחר שציין עלייה באינפלציה באפריל והעובדה שמדדים של שלושה חודשים של אינפלציית הליבה נותרו גבוהים באופן עיקש, אמר דובר הבנק המרכזי של קנדה, "עלו החששות שאינפלציית ה-CPI [מדד המחירים לצרכן] עלולה להיתקע באופן מהותי מעל ה-2 אחוזים יעד."

בהתחשב ברקע זה, מועצת הבנק קבעה כי "המדיניות המוניטרית לא הייתה מגבילה מספיק כדי להחזיר את ההיצע והביקוש לאיזון ולהחזיר את האינפלציה באופן בר-קיימא ליעד של 2%".

שוקי הכסף רואים יותר מ-60% סיכוי להעלאת ריבית נוספת ביולי ותמחרו הידוק נוסף עד ספטמבר. "אנחנו מצפים לעוד 25 נקודות בסיס ביולי", אמר דרק הולט, סגן נשיא לכלכלת שוק ההון בסקוטיהבנק. "זה כמו שקית צ'יפס: אתה פותח אחד ופשוט לא יכול לעצור אחרי אחד."

 

קנדה בנק מרכזי ריבית במשק העלאות ריבית אינפלציה גבוהה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד