י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כשנתיים אחרי

דריסת איתמר בן אבו ז"ל: הקטין זוכה מגרימת המוות, אך הורשע באירועי האלימות

כשנתיים חלפו מאז המהומות בהן נדרס למוות איתמר בן אבו מרכב הסעות, בו נהג ערבי שהותקף | כעת, בית המשפט זיכה את הקטין מגרימת המוות, אך הרשע אותו בשורת אירועים אלימים

דריסת איתמר בן אבו ז"ל: הקטין זוכה מגרימת המוות, אך הורשע באירועי האלימות
זירת הדריסה בירושלים צילום: פלא 90

בית המשפט המחוזי לנוער קבע את אשמתו של קטין בשורת אירועים אלימים שביצע בחג הפורים לפני כשנתיים ברחוב החומה השלישית בירושלים, במהלכם נמחץ למוות איתמר בן אבו ז"ל מרכב הסעות. ביהמ"ש קבע כי הנאשם השתתף בהתפרעות, יידה אבנים וחפצים לעבר כלי תחבורה ופגע בהם, סיכן את נסיעתם ותקף נהג הסעות על רקע מוצאו הערבי. הנהג הדורס, תושב מזרח ירושלים, נחקר בחשד להמתה בקלות דעת אך שוחרר בהמשך.

עם זאת בית המשפט קבע כי נותק הקשר העובדתי בין מעשיו של הקטין ותקיפתו של נהג ההסעות יחד עם המתפרעים הנוספים, לבין מותו של בן אבו ז"ל.

על פי כתב האישום המתוקן, בחג הפורים התקהלו עשרות מתפרעים בשכונת מאה שערים בירושלים. המתפרעים, ביניהם הנאשם, התגודדו על הכביש במקום ומנעו נסיעה חופשית של כלי רכב, יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי רכב של נהגים ממוצא ערבי. כמו כן המתפרעים פגעו בכלי רכב משטרתיים, בין היתר, חבטו בניידת משטרה ותלשו ממנה מראות, לוחות רישוי ועוד.

במהלך הערב התגודדו המתפרעים סביב רכב הסעות בשל מוצאו הערבי של הנהג, תקפו אותו דרך חלון הנהג, יידו אבנים לעברו, ניפצו שמשותיו, בעטו בדלתות הרכב וניסו להיכנס לתוכו. בשלב מסוים, הנאשם פתח את אחת הדלתות של הרכב וניסה להיכנס לרכב בעוד הנהג מנסה למלט עצמו מהמקום. במהלך ניסיון ההימלטות נסע רכב ההסעות קדימה והתנגש ברכב ממולו. כתוצאה מההתנגשות נמחץ איתמר בן אבו ז"ל בין רכב ההסעות לרכב הנוסף ומת מפצעיו. לאחר ההתנגשות נכנסו הנאשם והמתפרעים לתוך רכב ההסעות והחלו תוקפים את נהג הרכב עד שהצליח להימלט מהמקום.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה לקבוע את אשמתו של הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום וטענה כי גרסאותיו השונות של הנאשם אינן מהימנות ועומדות בסתירה לראיות בתיק, לרבות תיעוד האירוע ולגרסאותיהם של המתלוננים.

ביהמ"ש קבע כי בניגוד לטענתו, הנאשם לא חשב כי מדובר במחבל בעת שתקף את נהג ההסעות וכי היה שותף בפועל לתקיפה, נכנס לרכב, גרם נזק לרכב, והתעמת עם נהג ההסעות. ביחס לגרימת מותו ברשלנות של איתמר בן אבו ז"ל קבע ביהמ"ש ביחס לנהג ההסעות כי "אכן מדובר במי שהיה בלחץ רב כתוצאה ממעשיו של הנאשם והמתפרעים האחרים, וחשש לחייו ולכן בדין לא הועמד לדין והתיק נגדו נסגר מחוסר אשמה".

 

דריסה מהומות החומה השלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד