כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בטקס הזיכרון

נתניהו: "נחצו קווים אדומים, לא למלחמת אחים"

ראש הממשלה נתניהו נאם בטקס לזכרם של חללי אלטלנה ואמר: "הוויכוח הפנימי בחברה הישראלית סביב הנושא של הרפורמה המשפטית הביא גורמים קיצוניים מסוימים לאיים בדרדור המדינה לאנרכיה". נתניהו הוסיף: "במקרים אחרים נרמסו ונחצו קווים אדומים ונורמות ברגל גסה"

נתניהו: "נחצו קווים אדומים, לא למלחמת אחים"
נתניהו נואם בטקס צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) בטקס לזכרם של חללי אלטלנה, בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב ואמר: "התעכבתי כמה דקות בהגעתי לכאן, כי קיבלתי דיווח ממפכ"ל המשטרה, מהשר בן גביר וממפקד המחוז על הרצח הנורא ביפיע. אנחנו נחושים להחזיר חוק וסדר נגד הפשיעה האלימה הזאת. אנחנו נעשה כל מה שצריך, לרבות שילוב השב"כ, למגר את הנגע הזה שהוא נגד אזרחי ישראל בחברה הערבית ובסופו של דבר בכל החברה הישראלית".

נתניהו הוסיף: "אנחנו מתכנסים כאן, כמידי שנה, כדי להעלות את זכרם של חללי אלטלנה. אבל אני חייב להגיד שפרשת 'אלטלנה' חזרה בחודשים האחרונים לכותרות. הוויכוח הפנימי בחברה הישראלית סביב הנושא של הרפורמה המשפטית הביא גורמים קיצוניים מסוימים לאיים בדרדור המדינה לאנרכיה".



נתניהו הבהיר: "שיהיה ברור, מותר להפגין במדינת ישראל, מותר למחות, ואכן רוב המפגינים ביטאו את עמדתם בדרכים שמקובלות בדמוקרטיה. אבל במקרים אחרים נרמסו ונחצו קווים אדומים ונורמות ברגל גסה: בעבירות על החוק, בהתפרעויות, בתקיפת נבחרי ציבור, באיומים על בני-משפחה של אנשי ציבור.

בוויכוח פנימי קודם, סביב עקירת גוש קטיף, נציגים בולטים של המחנה שצידד בהתנתקות היללו את הטבעת 'אלטלנה'. אז הם רמזו שדרושה לנו 'אלטלנה שנייה', כשהכוונה היא לרמיסת מתנגדיהם.

אז אני אומר היום מה שאמרתי אז ומה שאני אומר תמיד – לא היה שום מקום לאלטלנה הראשונה, ואין שום מקום לאלטלנה שנייה. כראש הממשלה של מדינתו של העם היהודי, אני תמיד זוכר את לקחי 'אלטלנה'. ועל כן הדגשתי פעם אחר פעם שמבלי לוותר על עמדות צודקות – אני נכון להידברות כדי למצות את הסיכוי להגיע להסכמות, והוספתי, ואני מוסיף היום: "אסור שתהיה מלחמת אחים". והוספתי עוד מסר, שמכוון לאוזנינו שבמרחב: "אל תבנו על מלחמת אחים".

בדמוקרטיה יש חילוקי דעות, אבל לא תהיה מלחמת אחים. כי מלחמת אחים היא סוף המדינה", אמר.

בנימין נתניהו נחלת יצחק תל אביב הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד