כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התערבות הממשל ברפורמה

האריס התייחסה לרפורמה המשפטית בגלל רוטמן?

לפי מקור אמריקני, סגנית נשיא ארה"ב החליטה להוסיף את ההערה שרמזה להתנגדות הממשל לרפורמה המשפטית רק אחרי שנודע לה על נוכחות יו"ר ועדת חוקה, שלא הוזמן מראש

האריס התייחסה לרפורמה המשפטית בגלל רוטמן?
בדיון בוועדת החוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס רמזה בנאומה השבוע להתנגדות הממשל האמריקני לרפורמה המשפטית, זאת רק לאחר שנודע לה שבאירוע משתתף יו"ר ועדת חוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, כך פורסם ב-ynet.

בנאומה אמרה סגנית הנשיא האריס כי "ממשל ביידן ימשיך להגן על הערכים שמהווים את הבסיס ליחסים בין ארה"ב לישראל, שכוללים את חיזוק הדמוקרטיה שבנויה על מוסדות חזקים, מנגנוני איזונים ובלמים - וגם על מערכת משפט עצמאית".

הדברים צוטטו בהבלטה, וכששר החוץ אלי כהן נשאל בעניין הוא השיב בכך שהאריס לא תדע לומר מה שגוי בחקיקה המשפטית, וודאי לא קראה את הצעות החוק. האמריקנים זעמו, וכהן נאלץ לפרסם הבהרה. רוטמן לא היה ברשימת המוזמנים המקורית ולא עדכן את השגרירות על הגעתו לוושינגטון.

בשגרירות מסרו בעקבות הסערה כי "סמוך לפני האירוע, מטה משרד החוץ הודיענו כי חבר הכנסת רוטמן פנה אליהם והודיעם כי בכוונתו להגיע לוושינגטון (השגרירות לא ידעה על כך) וביקש להיות מוזמן לאירוע של השגרירות. בהתאם, מטה משרד החוץ ביקשנו להזמין אותו. מטבע הדברים, השגרירות יצרה קשר עם חבר הכנסת והזמינה אותו לאירוע".

"צר לנו שהעיסוק הפומבי באירוע זה, שהביא הרבה כבוד למדינת ישראל, מתמקד בשאלת נוכחותו של חבר הכנסת רוטמן. שגרירות ישראל איננה גורם פוליטי ומבקשת שלא לגרור אותה לדיון פוליטי. היא מייצגת את מדינת ישראל בממלכתיות ומתייחסת בהתאם לנבחרי הציבור של מדינת ישראל".

הרפורמה המשפטית שמחה רוטמן ארה''ב קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד