כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ברקע ביקורו בסעודיה

נתניהו בשיחה עם בלינקן: "שום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל"

ראש הממשלה שוחח הערב עם מזכיר המדינה האמריקני והבהיר לו כי, "שום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל". את השיחה יזמו בצד האמריקני ימים ספורים לאחר חזרתו של בלינקן מסעודיה

נתניהו בשיחה עם בלינקן: "שום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל"
הצהרת נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן שמבקר בסעודיה ודן בביקור באפשרות לנורמליזציה בין המדינות. נתניהו שב וחזר בפני בלינקן כי ישראל מתנגדת לחזרה להסכם הגרעין.

יצוין כי את השיחה יזמו בצד האמריקני, והסיבה ככל הנראה היא על רקע אי הגעתו של בלינקן לארץ, אף שהוא נמצא באזור. בלינקן כאמור נמצא ביומיים האחרונים בסעודיה אך החליט שלא לבוא לישראל.

מלשכת ראה"מ נמסר כי, "נתניהו הביע בשיחה את הערכתו על שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני בין ישראל לארה״ב שנמצא בשיא של כל הזמנים".

כמו כן, השניים שוחחו על האתגרים וההזדמנויות באזור. ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו על השיחות הכנות שהתקיימו לאחרונה בוושינגטון בין הצוותים של שתי המדינות ועל התיאום ההדוק בין ישראל לארה״ב.

בנוסף ראש הממשלה נתניהו הציע לקדם שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני בנושא הבינה המלאכותית.

השניים שוחחו בהרחבה בנושא איראן, וראש הממשלה נתניהו חזר על עמדתו העקבית שחזרה להסכם הגרעין עם איראן לא תעצור את תוכנית הגרעין האיראנית ושום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל, שתעשה הכל כדי להגן על עצמה".

 

בנימין נתניהו אנתוני בלינקן הגרעין האיראני סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד