כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יורים על נתיבי פינוי

רוסיה הפציצה בית הספר שנתן מחסה לתושבים לאחר ביקור זלנסקי

רוסיה הפציצה את בית הספר שבו שהו מפונים משטפונות לאחר ביקור זלנסקי בחרסון. ישנם דיווחים על נפגעים. עד ראייה אמר כי 'הם מפגיזים נקודות פינוי'. "אורקים ירו לעבר בית ספר שבו התאספו אנשים מבתים מוצפים"

זלנסקי מבקר בחרסון
זלנסקי מבקר בחרסון צילום: לשכת נשיא אוקראינה

רוסיה שיחררה מטח טילים על החלקים של חרסון שבשליטת אוקראינה, עדי ראייה דיווחו על נפגעים בבית ספר שבו מצאו תושבים מחסה מפני שיטפונות שנמלטו ממימיו העולים של נהר דניפרו לאחר שרוסיה פוצצה את סכר נובה קחובקה.

ההפגזה הגיעה מיד לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר בנקודת מעבר בה פונו אנשים מאזורים מוצפים וקרא "לתגובה גלובלית ברורה ומהירה" להפצצת סכר נובה קחובקה ביום שלישי. משרד התובע הכללי של אוקראינה דיווח לאחר מכן כי תשעה אזרחים נפצעו בעיר חרסון.

"אורקים ירו לעבר בית ספר שבו התאספו אנשים מבתים מוצפים", אמר יבהן רישוק, ראש העיירה הגולה של העיירה הכבושה אולשקי, שנפגעה קשה ממי השיטפונות. "אורקים" הוא הכינוי שהאוקראינים משתמשים בהם לכוחות הרוסים. אורק הוא יצור בדיוני רשע, המופיע בספרי פנטזיה.

לפי עדי ראייה, ההפגזה כוונה לנתיבי פינוי מרכזיים בחרסון, שאוקראינה שחררה מהכוחות הפולשים של רוסיה במתקפת הנגד בסתיו שעבר. "הם מפגיזים מקומות פינוי", אמר מתנדב מקומי ל'פוליטיקו'.

 

ולדימיר זלנסקי חרסון סכר מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד