כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נזקי הקורונה

לאחר פרסום הנתונים החלשים: סין מנמיכה את הציפיות הכלכליות

היצוא של סין הצטמצם מהר מהצפוי בחודש מאי והיבוא ירד  | אנליסטים הורידו את הציפיות לכלכלה לשארית 2023, מכיוון שתפוקת המפעלים ממשיכה להאט  

לאחר פרסום הנתונים החלשים: סין מנמיכה את הציפיות הכלכליות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

"היצוא החלש מאשר שסין צריכה להסתמך על הביקוש המקומי כשהכלכלה העולמית מאטה", אמר ג'יווי ג'אנג, כלכלן ראשי במערכת הבנקאות הסינית לאחר פרסום הדוחות שהראו כי היצוא מהכלכלה השנייה בגודלה בעולם ירד במאי ב-7.5% בהשוואה לשנה שקדמה לה, הירידה הגדולה ביותר מאז ינואר ונמוך משיעור צמיחה של 8.5% באפריל.

כזכור, אתמול פורסם כי הייצוא הסיני הצטמצם ב-7.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הרבה מעבר לתחזית האנליסטים שפרסמה 'רויטרס', שציפו להתכווצות של 0.4%. היבוא התפקד טוב מהצפוי וירד ב-4.5% משנה לשנה, והותיר את העודף המסחרי החודשי של המדינה ב-65.81 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות.

נתונים אלו מתפרסמים על רקע המאבק למצוא ביקושים בחו"ל וכן צריכה סינית מקומית אטית. "יש יותר לחץ על הממשלה להגביר את הצריכה המקומית בשאר השנה, מכיוון שהביקוש העולמי ככל הנראה ייחלש עוד יותר במחצית השנייה" אמר ג'יווי ג'אנג.

לאחר שהביסו את הציפיות ברבעון הראשון, אנליסטים מורידים כעת את הציפיות שלהם לכלכלה לשאר השנה, כאשר תפוקת המפעלים ממשיכה להאט על רקע ביקוש עולמי חלש מתמשך.

הממשלה קבעה יעד צמיחת תוצר צנוע של כ-5 אחוזים לשנה זו לאחר שנפלה משמעותית מהיעד של 2022.

 

סין כלכלת סין יצוא יבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד