ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
שבעה סעיפים

כתב אישום נוסף נגד טראמפ בגין לקיחת מסמכים מסווגים

הנשיא לשעבר טראמפ הודיע לצוות המשפטי שלו כי הוגש נגדו כתב אישום בחקירת הטיפול שלו במסמכים מסווגים. טראמפ כתב ברשת החברתית שלו כי הוא זומן להופיע בבית המשפט הפדרלי במיאמי ביום שלישי הבא. זהו כתב האישום השני שהוגש נגד טראמפ לאחרונה, והוא מתמודד עם חקירות נוספות

כתב אישום נוסף נגד טראמפ בגין לקיחת מסמכים מסווגים
הנשיא טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ה-45 דונלד טראמפ מדווח בשעות האחרונות כי הוגש נגדו כתב אישום בחקירת הטיפול שלו במסמכים מסווגים אותם לקח לביתו הפרטי בפלורידה. טראמפ פרסם ברשת החברתית הפרטית שלו כי הוא זומן להופיע בבית המשפט הפדרלי במיאמי ביום שלישי הקרוב.

"מעולם לא חשבתי שזה אפשרי שדבר כזה יכול לקרות לנשיא לשעבר של ארה"ב, שקיבל הרבה יותר קולות מכל נשיא מכהן בהיסטוריה של ארצנו, וכרגע הוא מוביל ללא ספק על כל המועמדים, שניהם, דמוקרטים ורפובליקנים, בסקרים של הבחירות לנשיאות ב-2024. אני אדם חף מפשע" כתב טראמפ בפלטפורמת המדיה החברתית שלו 'אמת'.

"זהו אכן יום אפל עבור ארצות הברית של אמריקה. אנחנו מדינה בדעיכה רצינית ומהירה, אבל ביחד נהפוך את אמריקה לגדולה שוב" הוא הוסיף.

אחד מעורכי הדין של טראמפ בעניין, ג'ים טראסטי, אישר את כתב האישום במהלך ראיון ב-CNN, והצביע על כך שהנשיא לשעבר עומד בפני אישומים בשבעה סעיפים, כולל הפרות של חוק הריגול ושיבוש הליכי משפט.

היועץ המיוחד ג'ק סמית' פיקח על חקירת הטיפול של טראמפ במסמכים מסווגים מאז מונה לתפקיד בנובמבר האחרון. פרקליטיו של טראמפ נפגשו בתחילת השבוע עם בכירי משרד המשפטים, כולל סמית'. מומחים ראו בפגישה כסימן לכך שחקירתו של סמית' מסתיימת.

הארכיון הלאומי בדק חודשים בחיפוש אחר החזרת מסמכים נשיאותיים לאחר שטראמפ עזב את תפקידו, כאשר הצוות של טראמפ העביר בסופו של דבר נתח שכללה כמעט 200 מסמכים מסווגים.

זה הביא לחקירת משרד המשפטים, ובסופו של דבר הביא לחיפוש באוגוסט 2022 במעונו של טראמפ במאר-א-לאגו בפלורידה, שם ה-FBI מצא יותר מ-100 מסמכים מסווגות נוספות. הצוות של טראמפ העביר רק 38 מסמכים כאשר התבקש למסור את כל החומרים המסווגים שנותרו.

ה-FBI ביצע חיפוש בנכס כדי למצוא ראיות התומכות בהפרות של חוק הריגול ושיבוש מהלכי משפט. טראסטי אמר שהאישומים הללו נכללו בהזמנה לדין. בנוסף טראמפ מסובך עם התערבות לא חוקית בבחירות בג'ורג'יה, ובקריאה לתומכיו לנסות למנוע את העברת השלטון לביידן באופן מסודר. בנוסף טראמפ מתמודד עם כתב אישום שהוגש נגדו בגין העברת כספים בצורה לא חוקית כדי להשתיק כמה פרשיות שהביכו נורא את טראמפ.

דונלד טראמפ כתב אישום בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד