כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי השיחה עם בלינקן

ממשל ביידן מפציר בישראל: עצרו קידום בנייה ליד ירושלים

וושינגטון לוחצת על ירושלים שלא לקדם את הבנייה באזור E1, בין מעלה אדומים לירושלים, מחשש שהמהלך ימנע אפשרות עתידית לפתרון שתי המדינות. גורם מדיני בכיר: "עובדים על מתווה מוסכם"

ממשל ביידן מפציר בישראל: עצרו קידום בנייה ליד ירושלים
נתניהו בשיחת טלפון צילום: הלשכה

האמריקנים לוחצים על ישראל שלא לקדם את הבנייה באזור E1, סמוך לירושלים, זאת במסגרת דיון שצפוי ביום שני הקרוב. מסרים ברורים בנושא הועברו מצד ממשל ביידן לבכירים מאוד בישראל, כך פורסם ב"חדשות 13".

מדובר על שטח של 12 קמ"ר, הנמצא בין מעלה אדומים לירושלים, ובממשל האמריקני חוששים שבנייה במקום תמנע אפשרות עתידית לפתרון שתי המדינות. גורם מדיני בכיר אמר: "האמריקנים מצפים שלא יחול שינוי שעלול לפגוע בתהליכים כאלה ואחרים המתקיימים כעת. אנו עובדים על מתווה שיוסכם גם על הממשל".

אתמול שוחח ראש הממשלה נתניהו שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן. גורמים מדיניים אמרו כי השיחה התקיימה ביוזמת האמריקנים ועסקה בסוגיית הנורמליזציה עם סעודיה. מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו "חזר על עמדתו העקבית שחזרה להסכם הגרעין עם איראן לא תעצור את תוכנית הגרעין האיראנית ושום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל, שתעשה הכל כדי להגן על עצמה".

עוד נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו הביע את הערכתו על שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני בין ישראל לארה"ב ש"נמצא בשיא של כל הזמנים", וכי השניים שוחחו על האתגרים וההזדמנויות באזור. ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו על השיחות הכנות שהתקיימו לאחרונה בוושינגטון בין הצוותים של שתי המדינות ועל התיאום ההדוק בין ישראל לארה"ב. בנוסף נמסר כי נתניהו הציע לקדם שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני בנושא הבינה המלאכותית.

ממשל אמריקני נשיא ארה''ב ראש הממשלה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד