כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
יש תאריך

מוסקבה תפרוס נשק גרעיני טקטי בבלארוס

פוטין חשף כי הוא יפרוס נשק גרעיני טקטי בבלארוס בעוד פחות מחודש. הוא אמר לרודן לוקשנקו כי "הכול הולך ומתוכנן". זאת תהיה הפעם הראשונה בה נשק גרעיני ייצא מחוץ לגבולות רוסיה מאז נפילת ברית המועצות

מוסקבה תפרוס נשק גרעיני טקטי בבלארוס
אילוסטרציה צילום: ארכיון

פוטין חשף כי יפרוס נשק גרעיני טקטי בבלארוס בעוד פחות מחודש, הוא אמר לעמיתו הדיקטטור מבלארוס אלכסנדר לוקשנקו כי 'הכול הולך לפי תכנון'.

רוסיה תחל לפרוס נשק גרעיני טקטי אצל שכנתה לאחר שמתקני אחסון מיוחדים יהיו מוכנים ב-7-8 ביולי, כך אמר פוטין ביום שישי. הפריסה תהיה המהלך הראשון של מוסקבה של ייצוא פצצות כאלה מחוץ לגבולות רוסיה מאז נפילת ברית המועצות בשנות התשעים.

"הכול מתנהל לפי התוכנית", אמר פוטין לנשיא בלארוס לוקשנקו כאשר דן איתו על פריסה גרעינית מתוכננת במהלך השיחות בים השחור בסוצ'י.

"הכנת המתקנים הרלוונטיים מסתיימת ב-7-8 ביולי, ומיד נתחיל בפעילויות הקשורות לפריסת סוגי נשק מתאימים בשטחכם", אמר פוטין. לוקשנקו, בעל ברית מרכזי של פוטין, אמר: 'תודה לך, ולדימיר ולדימירוביץ'.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לא נבהל מכך, ואמר לפני מספר ימים על רקע הדיווחים כי בלארוס תכניס נשק גרעיני, שאוקראינה לא תנוח עד שכל חייל רוסי אחרון יפלט מארצו.

לאחר נפילת ברית המועצות ב-1991, ארצות הברית ורוסיה עבדו קשה כדי להחזיר לרוסיה את הארסנל הגרעיני הסובייטי העצום, שנפרס גם ברפובליקות עצמאיות חדשות כמו אוקראינה, קזחסטן ובלארוס. רק ארצות הברית השתמשה עד כה בנשק גרעיני ב-1945 על הערים היפניות הירושימה ונגסאקי בסיום מלחמת העולם השנייה.

בלארוס נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין אלכסנדר לוקשנקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד