כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
היין המיוחד הובא לשולחן

מדוע הרבי מבעלזא ברך הגפן בפעם השנייה?

סיפור מיוחד משולי חתונת הענק לנכד השמיני בבעלזא. יין ישן שמהול ביין של רבי אהרן מבעלזא זי"ע הובא לשולחן החתונה. הרבי שכבר בירך בורא פרי הגפן הסתפק האם לברך שנית. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא מהיין מתקופת הקמת מערכת הכשרות הבלעזאית 

מדוע הרבי מבעלזא ברך הגפן בפעם השנייה?
הרבי מבעלזא מקבל את היין הישן צילום: אנשיל בעק

שאלה הלכתית מעניינת שהתשעלתה על השולחן בשיאה של שמחת החתונה הגדולה לנכדו של האדמו"ר מבעלזא שנערכה בשבוע האחרון בהיכל ה'ארנה' בירושלים.

האדמו"ר מבעלזא בירך בתחילה הסעודה ברכת בורא פרי הגפן על יין, כנפסק בשו"ע סי' קע"ד סע' א' שעל יין בתוך הסעודה מברכין הגפן.

אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי באמצע הסעודה הגיע הרב החסיד ר' יוסף יצחק שרייבר - נכדו של גאב"ד פרשבורג והגיש לאדמו"ר בקבוק יין ישן מתקופת הקמת מערכת הכשרות של קהל מחזיקי הדת' בעלזא (היין מחברת 'מובחר' מ.ו) שמהול בשיירי כוס של ברכה מהרבי הקודם מרן האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע,

הרבי מבעלזא שהתרגש לקבל את היין הורה למזוג מיין זה לגביע, והחל דיון הלכתי האם לברך ברכת בשנית ברכת בורא פרי הגפן, כנפסק בשו"ע סי' קע"ד סע' ה' ובמ"ב שם שאם בירך על היין הסעודה, ואח"כ הביאו לו כוס מחוץ לבית, שלא היה בדעתו לשתות בשעת הברכה צריך לברך עליו שוב.

ואכן הוכרע במקום שצריך והאדמו"ר בירך שוב בורא פרי הגפן ושתה מהיין המיוחד והעתיק שנשמר בקפידה.

הגפן חסידות בעלזא יין ישן מחזיקי הדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד