כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מבצע "תקווה"

ארבעה ילדים נמצאו בחיים אחרי 40 יום בג'ונגל • צפו בחילוץ

ארבעה ילדים ביניהם פעוטה בת שנה נמצאו בחיים לאחר יותר מחודש שוטטות באמזונס, שם שרדו כמו "ילדי הג'ונגל", כך הודיע היום נשיא קולומביה גוסטבו פטרו. "הלמידה שלהם ממשפחות ילידים והלמידה שלהם לחיות בג'ונגל הצילה אותם"

ארבעה ילדים נמצאו בחיים אחרי 40 יום בג'ונגל • צפו בחילוץ
איתור הילדים באמזונס צילום: חיל האוויר של קולומביה

ארבעה ילדים קטנים נמצאו בחיים לאחר יותר מחודש שוטטות באמזונס, שם שרדו כמו "ילדי הג'ונגל", כך על פי נשיא קולומביה גוסטבו פטרו. "הלמידה שלהם ממשפחות ילידים והלמידה שלהם לחיות בג'ונגל הצילה אותם", אמר הנשיא לכתבים ביום שישי, לאחר שהכריז בטוויטר כי הם נמצאו 40 יום לאחר שנעלמו בעקבות תאונת מטוס שהרגה את אמם.

חילוץ הילדים. צילום: חיל האוויר של קולומביה

פטרו אמר כי הילדים היו כולם ביחד כשנמצאו, והוסיף שהם הפגינו דוגמה של "הישרדות מוחלטת שתיזכר בהיסטוריה".

"אושר למדינה כולה ארבעת הילדים שנעלמו לפני 40 ימים בג'ונגל הקולומביאני נמצאו בחיים", הכריז הנשיא גוסטבו פטרו. "מצאנו את הילדים! נס, נס, נס. הם חלשים, בואו ניתן לרופאים לעשות את הבדיקות שלהם"

הילדים, שלוש בנות ובן בגילאי 13, 9, ארבע ושנה, היו לבדם בג'ונגל בדרום קולומביה מאז 1 במאי כשמטוס ססנה התרסק. שלושה אנשים שהיו במטוס הקל נהרגו בהתרסקות, בהם האמא של הילדים.

גופותיהם נמצאו בשטח אך הילדים, בני הקהילה הילידית הויטוטו, לא אותרו. קולומביה פתחה בחיפושים נרחבים בהשתתפות כ-200 חיילים ו-70 קולומביאנים ילידים שמכירים את האזור. המשימה למציאתם של הילדים קיבלה את השם "מבצע תקווה" וריתקה את התקשורת העולמית.

"הם ילדי הג'ונגל ועכשיו הם הילדים של קולומביה", הוסיף.

נשיא קולומביה, שחשף את מציאתם צייץ תמונה שנראית כאילו צוותי חיפוש מטפלים בילדים בקרחת יער, יחד עם המילים: "שמחה לכל המדינה".

סבתם, מריה פטימה ולנסיה, אמרה שהיא "הולכת לחבק את כולם" ו"תודה לכולם" ברגע שהם התאחדו בעיר הולדתם וילאביצ'נסיו, שבה הם מתגוררים.

"אני הולכת לעודד אותם, אני הולכת לדחוף אותם קדימה, אני צריכה אותם כאן", אמרה.

הילדים, שנראים כחושים בתמונות, טופלו על ידי רופאים לפני שהוטסו על ידי חיל האוויר הקולומביאני באמבולנס אווירי לבסיס חיל האוויר הצבאי בבוגוטה, הבירה.

ארבעה חובשים, בהם רופא ילדים ורופא יילודים, העניקו טיפול על סיפון המטוס, כך לפי חיל האוויר.

הילדים הם לסלי ג'קובומבייר מוקוטוי, בת 13, סוליני ג'קובומבייר מוקוטוי, בת 9, טיאן ראנוק מוקוטוי, בת 4, והתינוק כריסטין רנוק מוקוטוי, נתקעו בג'ונגל ב-1 במאי, הניצולים היחידים מהתרסקות מטוס קטלנית.

אמם, מגדלנה מוקוטוי ולנסיה, נהרגה בהתרסקות יחד עם שני נוסעים מבוגרים נוספים: הטייס הרננדו מורסיה מוראלס ומנהיג הילידים מנדוזה הרננדס.

היעלמותם של הילדים בתוך היער העמוק הביאה למבצע חיפוש מסיבי בראשות הצבא, שכללה למעלה ממאתיים חיילי כוחות מיוחדים קולומביאנים ויותר מ-70 ילידים שסרקו את האזור.

במשך שבועות, החיפוש העלה רק רמזים, כולל עקבות, חיתול מלוכלך ובקבוק. בני המשפחה אמרו שלילד הבכור היה קצת ניסיון ביער, אבל התקוות דעכו ככל שהשבועות חלפו. בשלב מסוים במהלך החוויה הקשה שלהם, הם נאלצו להגן על עצמם מפני חיות.

האזור שבו נעלמו הילדים שורץ חיות ונחשים, ובנוסף פועלות בו כנופיות חמושות של מבריחי סמים. מחשש שהילדים ישוטטו לבדם בג'ונגל ויתרחקו מאתר ההתרסקות, חיל האוויר הקולומביאני פיזר ברחבי הג'ונגל 10,000 עלונים עם הנחיות בספרדית, ובשפת הקהילה הילידית של הילדים, וביקש מהם להישאר במקומם. בעלונים היו טיפים להישרדות. בנוסף הצניחו מסוקי חיל האוויר בקבוקי מים וחבילות מזון שיאפשרו לילדים לשרוד תקופה ממושכת.

התרסקות המטוס קולומביה אמזונס חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד