כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מתחילים לדבר על היורש

לקראת סוף עידן אבו מאזן? מצבו מדרדר

ברשות הפלסטינית מתחילים לדבר על יורש ליו"ר הרשות הפלסטינית בעקבות מצבו ההולך ומתדרדר של אבו מאזן בן ה-87. בשבועות האחרונים אמור היה לערוץ בדיקות רפואיות בבית חולים, אך העדיף לזמן אליו רופאים. שמו של ברגותי לא עובר פה אחד

לקראת סוף עידן אבו מאזן? מצבו מדרדר
אבו מאזן צילום: פלאש 90

האם אנחנו מתקרבים לסוף עידן אבו מאזן? לפי דיווח בעיתון הלבנוני אל-אח'באר מפי מקורות, מצבו הרפואי של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בן ה-87 אינו טוב והוא אמור היה לבקר בשבועות האחרונים בבית החולים ברמאללה כדי לערוך בדיקות רפואיות, אך העדיף לזמן אליו רופאים - כאשר הוא גם עבר בדיקות דחופות בירדן לפני יציאתו לאו"ם.

על רקע הדיווחים הרפואיים, גובר השיח על קרב הירושה של אבו מאזן "ולמעשה החלו להיערך לשלב הבא". גורמים בפת"ח אמרו לעיתון כי "יש נטייה לתמוך במרואן ברגותי כיורש, אלא שהנהגת הוועד המרכזי של הפת"ח מסרבת לכך". כך על פי הדיווח.

עוד דווח כי מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסין א-שיח' ניסה להתגבר על הדחייה בוועד המרכזי עם "מתן הרשאות כספיות למנהיגים, בניסיון 'לקנות' את נאמנותם - אלא שהוא שוב נדחה מצד ג'יבריל רג'וב ומחמוד אל-עאלול, כך לפי העיתון.

א-שיח' תולה תקווה בכך שישראל לא תאפשר את שחרורו של ברגותי וכך עשויים לפנות אליו או לראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' - שכן החזון שלהם עולה בקנה אחד עם זה של אבו מאזן, "שמתנגד להתנגדות מזוינת".

אבו מאזן הרשות הפלסטינית מרואן ברגותי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד