כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אנטישמית מוצהרת

פוליטיקאית התפטרה לאחר שכינתה את יריבה "יהודי נאצי"

פוליטיקאית מספרד הודיעה כי היא התפטרה לאחר שכינתה את יריבה "נאצי יהודי". אמפארו רוביאלס עזבה את המפלגה בגלל התבטאות על הפוליטיקאי מהימין מרכז היהודי אליאס בנדודו

פוליטיקאית התפטרה לאחר שכינתה את יריבה "יהודי נאצי"
צללית, אילוסטרציה צילום: freepik

פוליטיקאית סוציאליסטית ספרדית שכינתה יריב פוליטי "נאצי יהודי" פרשה ממפלגתה. אמפארו רוביאלס אמרה שהיא תתפטר מתפקידה כיו"ר סניף אנדלוסיה של מפלגת הפועלים הסוציאליסטית הספרדית לאחר הערות קשות שהשמיעה על פוליטיקאי יהודי מימין מרכז, אליאס בנדודו בנסייאג.

רוביאליס, חברת קונגרס לשעבר של המפלגה הסוציאליסטית הספרדית עד 2004, הגיבה לראיון שבו אמר בנדודו כי "ספרד לא חזקה מספיק כדי לעמוד בעוד חמש שנים תחת פדרו סאנצ'ס".

בנסייאג נולד למשפחה יהודית ספרדית במלגה, הוריו ילידי מרוקו. כעת הוא מכהן כסנטור בפרלמנט הספרדי המייצג את חבל אנדלוסיה. בעקבות ביקורת חריפה נגדה, היא הגיבה לאחר פרסום הדברים כמו כל אנטישמי מצוי ואמרה: "אין לי שום דבר נגד יהודים".

ביום חמישי האחרון, לפני שהודיעה על התפטרותה, רוביאלס הגיבה על הציוץ שלה ולא התנצלה על כך, אלא ניסתה להסתייג מדבריה: "לעולם אל תשתמש בדת, מוצא או מוצאו של מישהו לביקורת פוליטית גם אם כמו במקרה שלי, הכוונה היא להצביע על חוסר עקביות חמור. ובנדודו הוא נאצי".

הפדרציה של הקהילות היהודיות של ספרד, הגוף המייצג את יהודי ספרד, גינתה בחריפות את ההצהרה וסימנה אותה כאנטישמית: "זו אנטישמיות שכן היא מציינת את מוצאו היהודי של בנדודו כאשר אף פוליטיקאי אחר אינו מזוהה עם מוצאו או דתו".

עוד נמסר: "מעבר להבדלים פוליטיים, זה בלתי נסבל ונתעב להשתמש בדת של יריב כדי להעביר ביקורת פוליטית. אנחנו גם חוזרים ומדגישים שהשימוש במונחים שקשורים לנאציזם כדי להשוות בין אנשים או מצבים של הזמן הנוכחי, מביא לטריוויאליזציה של אחד המשטרים הפושעים ביותר בהיסטוריה. מכל הסיבות הללו, אנו קוראים לפוליטיקאים להסיר מאוצר המילים שלהם את המונחים האלה שבשום אופן לא עוזרים לכבוד ולדו-קיום".

מטעם מפלגת הפועלים הסוציאליסטית הספרדית נמסר כי דבריה של רוביאלס היו "בלתי מקובלים" ו"מעוררי התנגדות". דובר הסניף של המפלגה בחבל אנדלוסיה, אמר לעיתון 'אל מונדו' הספרדי שדבריה מייצגים את דעתה ולא את דעת המפלגה.

אנטישמיות ספרד נאצי מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד