כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שעות ספורות לפני שבת

גל פליטים יהודים הגיעו לפולין לאחר פיצוץ הסכר

כמה שעות לפני שבת, בית חב"ד בוורשה פולין קיבל בברכה גל חדש של פליטים יהודים אוקראינים שנמלטו לאחר קריסת סכר קחובקה בדרום אוקראינה בתחילת השבוע

גל פליטים יהודים הגיעו לפולין לאחר פיצוץ הסכר
ההצפות בחרסון צילום: לשכת נשיא אוקראינה

בעקבות פריצת סכר קחובקה בדרום אוקראינה בתחילת השבוע, יהודים אוקראינים נמלטו באוטובוסים מהמדינה לכיוון פולין. בית חב"ד פולין קיבל את הקבוצה הגדולה בוורשה. האוטובוסים הגיעו שעות ספורות לפני כניסת השבת.

בעוד שההצפות פוגעות בבתים וגורמות הרס של תשתיות קריטיות, היא גם יוצרת משבר סביבתי שהאזור שסוע המלחמה כבר מתקשה לנהל. בשלהי יום רביעי הרשויות האוקראיניות דחקו במקומיים לשתות רק מים בבקבוקים ולהימנע מאכילת דגים מהנהר.

אוקראינה ורוסיה הזהירו ששדות מוקשים ככל הנראה הוצפו והזהירו כי ייתכן שמוקשים זזו עקב ההצפות. ארגוני מעקב של כורים גרעיניים חוששים שתחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה, זפוריז'יה, הנשענת על הסכר, נמצאת בסיכון של התמוטטות אפשרית שתסכן עוד יותר את אלה שחיים ועובדים באזור.

"בגלל המלחמה, האחים והאחיות שלנו באזור מחוז חרסון כבר איבדו כל כך הרבה", אמר מנהל בית חב"ד פולין, הרב שלום בער סטמבלר ל-Collive. "עלינו לעשות הכל כדי לעזור להם בתקופה קשה זו ולהבטיח שהם גם לא יאבדו את תקוותם".

 

 

 

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין חרסון הצפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד