כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאשים את כל העולם

טראמפ: ביידן פועל להכניס אותי לכלא כדי להימנע מלהתמודד איתי

נשיא ארה"ב לשעבר פנה בשבת לתומכיו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום שישפיע על המירוץ לבית הלבן בבחירות לנשיאות 2024, ואמר כי הנשיא ביידן פועל להכניס אותו לכלא כדי להימנע מלהתמודד איתו

טראמפ: ביידן פועל להכניס אותי לכלא כדי להימנע מלהתמודד איתי
טראמפ בנאומו צילום: דוברות הבית הלבן

בנאומו הראשון לאחר הגשת כתב אישום נגדו בגין טיפול לקוי במסמכים מסווגים, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פנה בשבת לתומכיו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום שישפיע על המירוץ לבית הלבן בבחירות לנשיאות 2024, ואמר כי הנשיא "ג'ו ביידן פועל להכניס אותי לכלא כדי להימנע מלהתמודד איתי".

טראמפ, תקף את חברי משרד המשפטים האמריקני, ותיאר אותם כמושחתים, והוסיף: "ההאשמות נגדי לא ימנעו ממני להתמודד לנשיאות". הוא גם אמר, "אחזור לנשיאות ואעשה את אמריקה גדולה", והוסיף, "ההאשמות נגדי ממשרד המשפטים מגוחכות כמו אלו שקדמו להן".

הוא המשיך, "ההאשמות נגדי הגדילו מאוד את הפופולריות שלי", לטענת טראמפ הוא ינצח במערכה הבאה במספרים גדולים, כלשונו. טראמפ גם אמר שהרשויות הפדרליות לא צריכות להיות מעורבות בניסיון להאשים אותו, תוך שהוא מתאר את המסמכים שברשותו כארכיונים ולא מסמכים מסווגים.

הוא גם ציין כי המסמכים ששמר מכבדים את חוק המסמכים הנשיאותיים. הוא האשים בנאומו כי הנשיא הנוכחי שמר מסמכים סודיים מאז שהיה סגנו של אובמה. "ביידן מחזיק 1,800 ארגזים מלאים במסמכים מסווגים", אמר, והאשים את ביידן בקבלת כסף מסין כדי לשמור מסמכים מסווגים.

הוא תקף את הטיפול של ממשל ביידן במשבר המהגרים בגבול, וציין כי נסיגת ממשל ביידן מאפגניסטן הפכה את אפגניסטן למקור הגדול ביותר לנשק אמריקאי.

טראמפ דיבר גם על בנו של ג'ו ביידן, האנטר, ואמר: "צריך לשאול את בנו של ביידן על תוכן המחשבים שלו, יש ראיות משכנעות לכך שבנו של ביידן קיבל סכומי כסף גדולים מאוקראינה", אמר וציין כי משרד המשפטים מתעלם מפשעיו של בנו של ביידן.

כתב האישום, שפורסם ביום שישי האחרון, כולל 37 אישומים, בהם "שמירה בלתי חוקית של מידע הקשור לביטחון המדינה", "שיבוש עבודת משרד המשפטים" ומתן "עדות שקר".

טראמפ עומד בפני חקירה פדרלית נוספת בגין תפקידו באירועי הקפיטול ב-6 בינואר 2021, ותיק נוסף על נסיון התערבות בתוצאות הבחירות בג'ורג'יה על רקע ניסיונו לבטל את תוצאות הבחירות שם. בנוסף טראמפ מעורב בשערוריה נוספת של התנהגות בלתי הולמת.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן ארה''ב כתבי אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד