כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קול אחר בתקשורת

העיתונאי מפתיע: תרגיעו עם החרדה מהחרדים

"החברה החרדית ניצבת בפני מהפכה גדולה, והיא עוד תפריך את כל נבואות החורבן". כך כותב הפובליציסט אברי גלעד בטורו השבועי שפורסם בסוף השבוע ונותן דווקא אופטימיות לחבריו החילונים

העיתונאי מפתיע: תרגיעו עם החרדה מהחרדים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המגיש והפובליציסט הוותיק אברי גלעד התייחס בטורו השבועי שפורסם בסוף השבוע ב'ישראל היום' לקמפיין ההפחדה מכך שהחרדים יהיו בעתיד רוב במדינה.

את טורו פותח גלעד במילים "מחלה קשה תקפה את החברה הישראלית, חַרֶדֶת שמה". לדבריו, "החרדה מהחרדים. כל היום מספרים לנו איך בעוד כמה שנים החרדים ישתלטו על המדינה בכוח מספריהם הגואים, איך כל מערכת החינוך תהיה חרדית, איך נהיה עניים, נחשלים, קנאים, ואיך כל הכוחות הנאורים יעזבו וישאירו לנותרים עזובה ופיגור".

אילוסטרציה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

הוא מרגיע את חבריו החילונים ואומר: "כל התחזיות האלה מבוססות על קו מחשבה אחד - אקסטרפולציה. ובעברית - הערכת נתונים לא ידועים על סמך נתונים ידועים. כלומר, אם למשפחה חרדית יש שישה ילדים בממוצע והאב עובד בעבודת דחק או לא עובד כלל, זה מצב שיביא אותנו לפשיטת רגל בתוך 20 שנה. אבל יש בעיה - החיים לא עובדים ככה, ובטח לא החיים של החרדים. כי מי שעושים את התחזיות השחורות הם אנשים שאינם יודעים מה מתרחש באמת מתחת לפני התחזית, בעומק החברה. אני לא מתיימר לדעת הכל, אבל אני יודע יותר, על סמך שיחות עומק עם נכבדים מתוך הקהילה החרדית, שלא מעוניינים להיחשף כרגע".

(אברי גלעד. מתוך פייסבוק)

"והאמת", כותב גלעד, "היא שכרגע מתחוללת מהפכה ענקית בחרדיות. היא עדיין שקטה, מושתקת אפילו, אבל היא תביא לשינוי משמעותי בחברה הזאת בזמן הנראה לעין, שינוי שיבטל את כל התחזיות של המומחים", כאשר לדבריו, "עם הסתלקותו של הרב אדלשטיין זצ"ל, ההנהגה הולכת להשתנות".

"ואני אומר - יימצא איזון חדש, החרדים יזינו את החברה הכללית בכל טוב, הערכיות שלהם תחלחל אליה, הסגירות תיפתח. יהיה בסדר. אפשר להירגע, אפשר להפסיק לשנוא ולפחד. אסור ללחוץ. והכל לטובה. מילה של שוטה". כך גלעד בחלק מטורו שמוקדש לנושא.

אברי גלעד חרדים דמוגרפיה נתונים דמוגרפיים איום דמוגרפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד