י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בּוֹר כָּרָה וַיַחְפְּרֵהוּ

טראמפ עלול לקבל עונש בגין חוק שהוא חוקק בעצמו

הנשיא לשעבר טראמפ חתם על חוק שמחמיר את הענישה בטיפול במסמכים מסווגים שלא כדין, כדי לפגוע בהילרי קלינטון שהתמודדה מולו ב-2016, עכשיו טראמפ עלול לעמוד בפני 5 שנות מאסר בגין החוק שחוקק לאחר שלקח מסמכים שלא כדין

הדמיית מעצר של טראמפ
הדמיית מעצר של טראמפ צילום: באדיבות המצלם

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עשוי לשלם את המחיר על תיקון חוק לפני שנים בנוגע לטיפול במסמכים רשמיים. טראמפ הואשם בסוף השבוע, ב-7 אישומים פליליים, עליהם חל עונש מאסר של חמש שנים בשל החוק עליו חתם ב-2018, בניסיון להעניש את הילרי קלינטון, שעמדה בפני חקירה בנוגע לטיפולה במסמכים רשמיים.

באותו זמן, הנשיא הרפובליקני חתם על תיקון לחוק הנ"ל והחמיר את הענישה, כך שטיפול לא נכון במידע או בחומרים סודיים הופך לפשע במקום לעבירה רגילה. התיקון לחוק גם העלה את העונש המרבי משנה לחמש שנים.

החתימה של טראמפ הגיעה בזמנו לאחר שבמסע הבחירות שלו לנשיאות ב-2016 הוא האשים את קלינטון בטיפול לא נכון במידע מסווג. עכשיו הנשיא הרפובליקני לשעבר, שמתכוון להתמודד לקדנציה שנייה לבחירות לנשיאות ב-2024, עשוי לשתות בחודשים הקרובים גביע מר שרצה לתת עבור יריבו.

טראמפ עומד בפני שבעה אישומים פדרליים בגלל מסמכים מסווגים שנמצאו בביתו במאר-א-לאגו בפאלם ביץ' פלורידה בשנה שעברה.

משרד המשפטים חוקר האם הנשיא לשעבר טיפל בצורה לא נכונה באותם מסמכים ששמר לאחר שעזב את הבית הלבן בשנת 2021. חלק מהחקירה מתמקד גם האם הוא או אחרים ביקשו לסכל את חקירת הממשלה בפרשה זו.

 

דונלד טראמפ כלא הילרי קלינטון ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד